قرص‌های جاساز شده در کیک‌ها اقدامی خرابکارانه بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی‌فرد در رابطه با انتشار تصاویری از کیک ها و مواد غذایی مختلف که داخلشان قرص های سفید و رنگی به چشم می‌خورد، گفت: وجود قرص در کیک و برخی از مواد خوراکی در استان سیستان و بلوچستان هم گزارش شده است، از این رو توجه به چند نکته حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: حجم کیک‌ها و مواد خوراکی کشف شده به نسبت تعداد فراوان تولید شده بسیار اندک است، در استان سیستان و بلوچستان چندین مورد گزارش مردمی در خصوص وجود قرص در خوراکی‌ها داشتیم و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اقداماتی در خصوص مقابله با آن انجام داده است اما در حال حاضر آنالیز شیمیایی و نوع قرص‌ها اعلام نشده است، با توجه به اهمیت سلامت عمومی جامعه از سازمان غذا و دارو خواسته شد تا گزارش فوری به دانشگاه علوم پزشکی و سپس به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کند.

وی افزود: جاسازی قرص در مواد خوراکی اقدامی خرابکارانه بوده و شرکت‌های معتبر و صنایع غذایی که قابلیت صادراتی دارند را هدف قرار داده است، از این رو حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای همسایه و ۸۰ میلیونی داخلی را تهدید خواهد کرد، عمده محصولات کشف شده توسط کودکان و نوجونان مصرف می شود، بنده معتقدم حتما باید در این خصوص با خانواده‌ها صحبت شده و هشدارهای لازم از طریق فضای تخصصی و عمومی به مردم داده شود. از طرفی انتشار بیش از حد اخبار بدون تحلیل کارشناسی ضررهای جبران ناپذیری به صنایع داخلی کشور وارد می‌کند.

امینی‌فرد گفت: از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و برخی از استانهای غربی کشور گزارش‌های مبنی بر وجود قرص در خوراکی‌ها داشتیم، بنابراین جاساز قرص در کیک‌ها محدود به شهرهای جنوبی کشور نمی‌شود، به دلیل اینکه برخی از مواد غذایی از شهرهای جنوبی به کشوهای همجوار صادر می‌شود، نمونه‌های بیشتری در این استان‌ها دیده شده است. از طرفی انبارهای بزرگ چابهار مجددا بازبینی شده و حتی یک مورد در نمونه برداری‌ها دیده نشده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: تمامی این موارد در حد نظریه بوده و برای تحلیل بهتر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت باید گزارش جامعی را به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه کنند. از طرفی به دلیل وجود ابعاد امنیتی، دستگاه‌های مربوطه نیز باید به این موضوع ورود کنند، کمیسیون بهداشت و درمان به جهت اهمیت موضوع از مسئولان مربوطه برای ارائه گزارش دعوت خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.