مردم‌محور نبودن بیمارستان‌ها یکی از چالش‌های ما در حوزه سلامت و درمان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی پوشش همگانی سلامت، با بیان اینکه برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت همه بخش‌ها باید در نظر گرفته شوند، گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های ما در حوزه سلامت و درمان این است که بیمارستان‌های ما مردم محور نیستند که باید به این سمت حرکت کنیم و نیازمند اصلاحاتی هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت تغییراتی در توزیع تخت‌ها انجام شد، بر این اساس توزیع تخت‌ها به عدالت نزدیک‌تر شده و می‌شود؛ به طوری که ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان خرداد ماه در جنوب تهران اضافه می‌شود. باید توجه کرد که شاخص تخت در برخی از این مناطق نیم و نزدیک به صفر بوده است و داریم این مشکلات را رفع می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در قالب طرح تحول سلامت ۲۵۰ کلینیک ویژه به بهره‌برداری رسید که این اقدامات هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد. همچنین یکی از اقدامات خوبی که اخیرا آغاز شده، بحث آموزش مدیران بیمارستانی است. اعتباربخشی و حضور ۱۰۰ ارزیاب برای اعتباربخشی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم که بحث کیفیت را هم در اعتباربخشی ببینیم.

به گزارش ایسنا جان بابایی در پایان گفت: تاکنون ۶۰۰ گایدلاین تدوین شده و نیمی از آن‌ها خرید راهبردی شده‌اند؛ به طوری که در حوزه‌هایی مانند داروهای گران قیمت اجرا می‌شوند. همچنین ۴۰۰ بیمارستان از ۶۰۰ بیمارستان ما اسنادشان را به صورت الکترونیکی برای بیمه می‌فرستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.