۱۵ درصد از جمعیت تهران فاقد پوشش خدمات درمانی هستند
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسینی در نشست هم اندیشی که در اداره کل بیمه سلامت استان تهران برگزار شد؛ اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کشور ضرورت داشتن بیمه سلامت و پوشش بیمه اجباری همگانی بیش از پیش احساس می‌شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت استان تهران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه سلامت اجباری در نظر گرفته تا اقشار جامعه که در ۵ دهک درمانی قرار دارند، سریعتر به صورت رایگان و یا با هزینه کمتر تحت درمان قرار گیرند. اقشاری که در۳  دهک اول قرار دارند؛ دولت حق بیمه این افراد را می‌پردازد، همچنین افرادی که در دهک‌های چهار و پنج قرار می‌گیرند تنها با مبلغ ۵۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند، حق بیمه هر فرد در بیمه سلامت سالانه ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیمه سلامت را می‌توان تنها بیمه پایه رایگان دولتی کشور دانست، متاسفانه ۱۵ درصد از جمعیت استان تهران فاقد پوشش خدمات درمانی هستند البته نسخه الکترونیک در ۶ شهرستان استان تهران در حال اجرا است. علاوه بر موارد ذکر شده پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد خود در استان‌ تهران در داروخانه‌ها از سال ۹۷ حدود سه ماه باقی‌ مانده‌ است. به افراد توصیه می شود در طرح عظیم پوشش همگانی اجباری بیمه سلامت قرار گیرند تا بیماری، سلامتی آنها را تهدید نکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حسینی در پایان به اپلیکیشن بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن بیمه‌ سلامت استان تهران در نوبت گیری و ذخیره بانک اطلاعاتی، بسیار حائز اهمیت است به طوریکه این اپلیکیشن به بانک اطلاعاتی سازمان بیمه سلامت وصل بوده و می‌تواند پاسخگوی نیاز بیمه‌شدگان این بیمه باشد. همچنین افراد می‌توانند در صورت بروز مشکلات ،شکایات خود از طریق سامانه ۱۶۶۶ اعلام کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.