تنها بین ۲ تا ۵ درصد بیماران مبتلایان به آنفلوانزا نیازمند بستری در بیمارستان‌ها هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهان‌پور با اشاره به پذیرش بیماران مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌ها در سراسر کشور اظهار کرد: با شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور وزارت بهداشت تمهیدات لازم را برای مقابله با این بیماری و کنترل آن در نظر گرفته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: وزارت بهداشت در هر استان بیمارستان‌های خاصی را جهت بستری بیماران مبتلا به عارضه آنفلوانزا در نظر گرفته است و معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور بیماران را در صورت نیاز به این مراکز درمانی ارجاع می‌دهند، در حدود ۹۵ درصد از بیماران مبتلا به بیماری آنفلوانزا نیازمند بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیستند و قرار نیست که هر بیماری در بیمارستان به دلیل ابتلا به این بیماری بستری شود.

وی افزود:  تنها بین ۲ تا ۵ درصد بیماران مبتلایان به آنفلوانزا نیازمند بستری در بیمارستان‌ها هستند، بیشتر بیماران مبتلا به آنفلوانزا با استراحت در منزل و درمان‌های ساده بهبود پیدا می‌کنند. ظرفیت پذیرش بستری ویژه بیماران مبتلا به بیماری آنفلوانزا مشخص است و در بیمارستان‌های هر استان تخت‌هایی ویژه آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جهان‌پور در پایان گفت: افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا برای ویزیت و معاینه می‌توانند به پزشکان عمومی و خانواده مراجعه کنند. در صورت نیاز این افراد جهت انجام معاینات تخصصی‌تر به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند. اگر نیاز به بستری شدن باشد این بیماران به مراکز درمانی از پیش تعیین شده و مشخص منتقل می‌شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.