چرا هنوز بندی از قانون هوای پاک را اجرا نکرده‌اید؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی پوربافرانی به وضعیت آلودگی هوا و تعطیلی مدارس طی هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه آلوگی هوا معضلی محیط زیستی است که سالهاست شهروندان شهر تهران و بسیاری از کلانشهرهای کشور را با مشکل مواجه کرده و با اینکه در دهه های گذشته برنامه جامع آلودگی هوا و اکنون هم قانون هوای پاک وجود دارد اما هنوز وضعیت آلودگی هوا بحرانی است.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته بیش از هزار نفر بیمار قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس تهران مراجعه کرده اند، طی هفته های  گذشته "3 تا 7 آذر ماه" نیز که شرایط آلودگی هوا به مرز هشدار رسید، بیش از 5 هزار و 845 مراجعه قلبی و تنفسی به اورژانس ثبت شده است.

وی خطاب به متولیان کاهش آلودگی هوا گفت: این آمار و ارقام را شما هم میبینید ومیشنوید ؟ اما هنوز بندی از قانون هوای پاک را اجرا نکرده اید؟ از خروج خودروهای فرسوده تا توسعه حمل ونقل عمومی و برخورد با خودروهای آلاینده، نوسازی موتورسیکلت های کاربراتوری و دیگر بندهای قانون هوای پاک که متاسفانه همچنان بر زمین مانده اند و هیچ یک به اجرا نرسیده اند.

پوربافرانی گفت: وضعیت آلودگی هوا 3.3 برابر حد مجاز جهانی است و سالانه 33 هزار مرگ در کشور بر اثر آلودگی هوا رخ میدهد که از این رقم 3 تا 4 هزار مرگ در تهران به دلیل آلودگی هوا است، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تحمیلی ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: انتظار می رود در خارج از شرایط وارونگی هوا که این روزها با آن روبرو هستیم و مردم به ویژه سالمندان و گروه‌های حساس و آسیب پذیر در معرض خطر هستند، دستگاه‌ها همراهی لازم را برای رفع مشکلات داشته باشند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.