سهم اعتیاد تزریقی در ابتلا به ایدز از ۷۵ درصد به ۳۱ درصد رسیده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسکندر مومنی در سومین نشست تخصصی معاونان مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته به نمایندگی از دنیا با دشمن انسانیت مبارزه کرده است، گفت: طی سه دهه گذشته بیش از۳۳۰۰ کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی احداث شده است. ۵۰ هزار باند و گروه منهدم و بیش از ۱۰۰ هزار خودرو توقیف و همچنین ۱۲ هزار تن مواد مخدر طی سه دهه گذشته کشف و ضبط شد، این در حالیست که سالانه برای چند میلیون نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد برقرار شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همچنین ۴۸۱۵ خانه ورزش روستایی راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۹۳۰۰ مرکز درمانی و کاهش آسیب در حال فعالیت است. کاهش سهم اعتیاد تزریقی در ابتلای به ایدز از ۷۵ درصد در دهه‌های گذشته به ۳۱ درصد رسیده است. 

وی افزود: همچنین ۱۱۹۷ مرکز اقامتی میان مدت، ۲۵۴ مرکز گذری کاهش آسیب "دی آی سی" و ۱۰۸ سر پناه شبانه "شلتر" در حال حاضر در ایران در حال فعالیت است. با همه اقدامات صورت گرفته در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روند شیوع اعتیاد روند افزایشی بوده و در دهه شصت کاهش شیوع اعتیاد در کشور را داشتیم.

به گزارش ایسنا مومنی در پایان گفت: یکی از رویکردهای اصلی ما در گام دوم انقلاب فراهم کردن بستر و حمایت لازم جهت ورود نخبگان شرکت‌های دانش بنیان و جوانان در حوزه کاهش تقاضا و کاهش عرضه است، ورود جوانان با دانش، همراه خود تحرکی و پویایی ابتکار عمل و کارآمدی دارد. نیاز نیست از آنها حمایت ویژه انجام دهیم بلکه کافیست فرصت برابر برای آنها فراهم کنیم تا وارد عرصه شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.