صدور شناسنامه سلامت برای شهروندان تهرانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه نظام پرستاری استان تهران گفت: به‌زودی با اندازه‌گیری فشار خون، قند خون، وزن و سایر مولفه‌های مرتبط با سلامتی برای شهروندان تهرانی شناسنامه سلامت صادر می‌شود و در این طرح افراد به‌صورت دوره‌ای چکاب شده و از وضعیت سلامت خود آگاه می‌شوند.

استاندار تهران ادامه داد: در طرح شناسنامه سلامت از ایجاد و پیشرفت بیماری جلوگیری می‌شود و هزینه‌های نظام سلامت کاهش می‌یابد. صحبت‌های اولیه درباره استقرار جایگاه‌های سلامت‌محور و اعزام تیم درمانی برای مراقبت از بیماران نیز انجام شده و به‌زودی اجرایی می‌شود، متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت علمی و تخصصی پرستاران در حوزه نظام سلامت به خوبی استفاده کنیم که این نشست با توجه به نقش سازمان نظام پرستاری در برنامه‌های سلامت‌محور و ارتقاء سلامت در استان تشکیل شده است. 

وی افزود: نظام پرستاری از مسیر اصلی خود فاصله گرفته که می‌توان از توان پرستاران فارغ التحصیلان در این رشته‌ها برای پاسخگویی به مطالبات مردم استفاده کرد. باید اقداماتی را که پرستاران از عهده آن بر می‌آیند را به آنها واگذار کرد و با فرستادن بیماران به پزشکان برای مردم خرج تراشی نکنیم. فقر ارائه خدمات سلامت در برخی شهرستان‌های استان وجود دارد و تخت بیمارستانی در استان بسیار کم است و متاسفانه بعد از انقلاب جزء بیمارستان شریعتمداری بیمارستان دولتی دیگری ساخته نشده است.

به گزارش ایلنا محسنی بندپی در پایان اضافه کرد: جامعه پرستاری از ظرفیت علمی، تخصصی و حرفه ای برخوردار است و توان علمی آنها به درجه‌ای رسیده که بسیاری از کشورها اروپایی متقاضی هستند تا پرستاران ما در بیمارستان‌های آنها خدمات ارائه دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.