طرح رعایت حریم بیماران خانم در بیمارستان‌ها جزو سیاستهای وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طیب قدیمی در خصوص ایجاد بیمارستان‌های ویژه زنان اظهار داشت: این برنامه‌ای در دو سه دوره قبل در وزارت بهداشت بوده است. اکنون در تعدادی از شهرستانها نیز راه افتاده اما قطعا با توجه به شرایط منابع مالی و نیز تعداد نیروی مورد نیاز باید براساس شرایط کشور پیش برویم.

وی افزود: اگرچه اکنون طرح انطباق و طرحی که بتواند حریم بیماران خانم رعایت کند جزو سیاستهای وزارت بهداشت است و در بحث‌های نظارتی و اعتبار بخشی لحاظ می‌شود اما بیمارستان انحصاری جامع زنان بسته به شرایط کشور دارد و با توجه به توسعه بیمارستان‌های جنرال ما که در مناطق محروم مورد نیاز است، اولویت برای بیمارستان‌های مناطق محروم و نقاطی است که به تخت جنرال نیاز دارند.   

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت در جهت ایجاد تخت‌های جنرال است و این در اولویت قرار دارد، نمی‌توانیم در استانی که بیمارستان آن نیاز به بیمارستان جایگزین دارد را تعطیل کنیم؛ البته می‌توان در همین بیمارستانها با بحث اعتبار بخشی حریم بیماران زن را حفظ کنیم.

به گزارش فارس قدیمی در پایان در خصوص اینکه آیا بیمارستانی داریم که تمام کارهای درمانی در آن توسط خانم‌ها انجام شود؟ گفت: بله داریم؛ البته آمار دقیقی ندارم. مثلا بیمارستان آرش تهران صرفاً مخصوص زنان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.