توزیع دولتی مواد مخدر، آیا صحت دارد؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی هاشمی افزود: برخی رسانه ها به ویژه خبرگزاری های معاند در خارج کشور، سخنان مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره راه های حل معضل اعتیاد را به شکل ناقص انتشار دادند و اصلا بحث توزیع مواد مخدر توسط دولت، مطرح نیست.

دبیرکل پیشین ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: در واقع، در راستای مبارزه با مافیای مواد مخدر و وارد آوردن ضربه به بنیان و منافع اقتصادی باندهای مافیایی، موضوع کشت شقایق "الیفرا" در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و با تایید و ابلاغ مقام معظم رهبری و اصلاح بند ۴۱ قانون مبارزه با مواد مخدر، اجرایی شد.

وی افزود: این قانون در سیاست های کلی نظام و برنامه پنجساله ششم توسعه کشور نیز عملیاتی شده و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز متولی آن است، هدف اصلی این قانون نیز بر قطع دستان جنایتکاران پلید مافیای مواد مخدر از این بازار پر سود و فسادانگیز تمرکز دارد.

به گزارش ایرنا مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز منطقه ای درمان اختلالات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر که در مرکز ملی مطالعات اعتیاد در بیمارستان فارابی تهران برگزار شد گفت: به عنوان نمایندگان مردم در مجلس تلاش کردیم تا اعتیاد از جرم انگاری خارج و به حیطه درمان و بیماری نزدیک شود.

وی در پایان افزود: در سیاست معتقدیم اعتیاد یک مشکل عرضه و تقاضاست و تا زمانی که توزیع وجود دارد، روال به همین شکل ادامه خواهد داشت؛ پس با عرضه کنندگان باید بشدت برخورد کرد، حاکمیت باید کالا و محصول را عرضه کند و اگر می توانستیم کاملا عرضه را بر عهده بگیریم همه افرادی که نیاز به دارو داشتند را می شناختیم و درمان راحت تری می داشتیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.