درمان آنفلوانزا، ویتامین‌ها چقدر نقش دارند؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تیرنگ نیستانی با بیان اینکه هیچ ماده غذایی خاصی از ابتلا به ویروس و باکتری پیشگیری نمی‌کند، گفت: توانایی انتقال و بیماری‌زایی ویروس در دو سطح قدرت و حدت بیماری‌زایی تقسیم می‌شود که بروز بیماری در یک سطح جمعیتی به قدرت بیماری‌زایی ویروس و شدت بیماری در فرد به حدت آن بستگی دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن تغذیه ایران ادامه داد: در رابطه با ویروس آنفلوانزا هر دو این سطوح بسیار بالاست، ویروس انفلونزا به دلیل تغییرات ژنتیکی منجر به تضعیف دستگاه ایمنی، افزایش شیوع و افزایش احتمال مرگ و میر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد هر سال نسبت به تزریق واکسن همان سال اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش تغذیه در پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزا، اظهار کرد: تغذیه بد مانند کمبود ریزمغذی‌ها در تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ‌شدت و حدت بیماری‌زایی موثر است، مصرف زیاد مایعات، ‌تامین ریزمغذی‌ها، مصرف زینک، ویتامین دی و سایر مکمل‌ها در تقویت سیستم ایمنی افراد موثر است، تامین ویتامین آ بخصوص در سالمندان نیز موثر است؛ چراکه ویتامین آ همواره به ‌عنوان ویتامین ضدعفونت معروف بوده است.

به گزارش ایسنا نیستانی در پایان گفت: توجه به تامین ویتامین‌های ضروری و ریزمغذی‌ها در تسریع درمان باید مدنظر باشد، همچنین مصرف لیمو شیرین و پرتقال در جبران کمبود ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها و کاهش شدت بیماری تاثیرگذار است، عامل بروز بیماری در مقایسه با سطح ایمنی بدن از اهمیت کمتری برخوردار است، عوامل متعددی از جمله تغذیه، کم‌خوابی، فشار عصبی و مصرف دخانیات در افزایش و یا کاهش سطح ایمنی افراد تاثیرگذار است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.