وزارت بهداشت با انجمن‌های سرطان کشور تعامل داشته باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا دهقان منشادی، در حاشیه برگزاری کنگره سالیانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران، گفت: گروه های پزشکی در قالب انجمن های علمی، نقش واسطه اجرایی برای گروه های خود را دارند و در کنار آن، کارهای علمی را نیز بر عهده گرفته اند. هر چند در اساسنامه انجمن ها، به عنوان انجمن علمی شناخته می شوند.

بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران ادامه داد: انجمن ها، مطالب علمی روز را برای متخصصین رشته خود ارائه می دهند و تلاش می کنند از این طریق، همکاری های درون رشته و بین رشته ای را افزایش دهند، این قبیل فعالیت ها علاوه بر اینکه سواد و توانمندی علمی متخصصین هر رشته را بالا می برد، باعث خواهد شد به درمان بیماران و سلامت مردم، کمک شود.

وی خواستار تعامل بیش از پیش وزارت بهداشت با انجمن های سرطان شد و افزود: وزارت بهداشت در زمینه داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان و همچنین تجهیزات پزشکی که برای درمان این بیماران استفاده می شود، بهتر کارهای کارشناسی را با انجمن های مربوطه هماهنگ کند، این همکاری، دو مزیت برای وزارت بهداشت دارد. نخست اینکه برای دولت که سرمایه های محدودی دارد و می بایست این بودجه را جاهای خاصی هزینه کند، اگر از انجمن مربوطه، مشاوره علمی و تخصصی بگیرد، بهتر می تواند هزینه ها را تخصیص دهد و صرفه جویی کند.

دهقان منشادی گفت: اینکه بیماران مبتلا به سرطان باید چه داروهایی مصرف کنند که مفید و کم عارضه تر باشد، می تواند از طریق انجمن مربوطه دنبال شود و در نتیجه مشکلات احتمالی ناشی از مصرف برخی داروها، حل و فصل شود، انجمن های سرطان در کشور، می توانند بازوی اجرایی و کمکی وزارت بهداشت باشند.

به گزارش مهر بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در پایان اضافه کرد: راهنمایی و کمک به بیماران و وزارت بهداشت در موضوع دارو و تجهیزات پزشکی درمان بیماران مبتلا به سرطان، فقط نباید از طریق کارشناسی داخل وزارتخانه باشد و انجمن های سرطان می توانند بهترین کمک حال وزارت بهداشت در این زمینه باشند، در حال حاضر نیز این مشاوره ها به صورت محدود از انجمن های مربوطه گرفته می شود، انتظار می رود همکاری وزارت بهداشت با انجمن های سرطان، گسترده تر شده و از توانایی علمی این انجمن ها بیشتر استفاده شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.