از اول مهر تاکنون بیش از ۲ هزار نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجتبی خالدی با اشاره به آخرین آمار مسمومیت‌ها با گاز مونواکسیدکربن اظهار کرد: گاز مونواکسیدکربن که بر اثر سوختن ناقص نفت و گاز تولید می‌شود به دلیل آنکه هیچ رنگ و بویی ندارد، بسیار خطرناک است.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: اگر بخاری در محیط منزل یا کار مستعمل باشد و یا دودکش مناسبی برای آن در پشت‌بام نصب نشده باشد این مسئله می‌تواند منجر به مسمومیت در فضای بسته شود، تمایل ترکیب گاز مونواکسیدکربن با هموگلبین خون ۲۵۰ برابر بیشتر از اکسیژن است و با بالا رفتن درصد این گاز مونواکسیدکربن در اتاق باعث مسمومیت می‌شود.

وی افزود: مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن اکسیژن‌رسانی را به بافت‌های مختلف را دچار اختلال می‌کند که علائمی مانند سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و تشنج در افراد بروز پیدا می‌کند، از اول مهر تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۸ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به استان‌های تهران با ۵۴۴ نفر، خراسان رضوی ۲۹۴ نفر، فارس ۲۹۱ و آذربایجان شرقی با ۱۹۲ نفر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خالدی در پایان گفت: بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن ۱۲۶ نفر فوت کردند که از این تعداد بیشترین آمار فوتی در استان آذربایجان شرقی با ۱۶ نفر، استان فارس ۱۳ نفر و استان اصفهان با ۱۲ نفر بوده است، در صورت مواجه با فردی دچار مسمومیت شده او را محیط خارج کرده سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید و در این میان از باز بودن مسیر تنفس فرد مصدوم مطمئن شوید. به همه مردم توصیه می‌شود با آغاز فصل سرما مردم وسایل گرمایشی خود را از نظر ایمنی بررسی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.