ایران یکی از ارزان‌ترین کشورها برای گردشگران سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد همتی در رابطه با ضرورت اولویت‌دهی به گردشگری سلامت در سال آینده گفت: وضعیت پزشکی ایران در منطقه و جهان بسیار خوب بوده و پزشکان ایرانی در سطح منطقه و جهان از محبوبیت خوبی برخوردار هستند. از طرفی هزینه سلامت در کشور به دلیل وجود برخی شرایط خاص جزء پایین‌ترین هزینه ها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هزینه‌های درمانی و بهداشتی در ایران حتی بدون یارانه دولتی نیز نسبت به بسیاری از کشور‌های جهان ارزان‌تر است، فرهنگ، مکان‌های مذهبی،تاریخی، طبیعی و تنوع اقلیمی زمینه‌ ورود گردشگر و توریسم درمانی به کشور را فراهم می‌کند.
 
وی افزود: امکانات و جاذبه‌های گرشگری ایران باعث می‌شود توریسم سلامت، درمان خودش را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در ایران پیگیری کند، گردشگران سلامت در ایران علاوه بر خدمات درمانی از مواهب طبیعی و جاذبه‌های گردشگری ایران نیز بهره‌مند می‌شود.

همتی با اشاره به پتانسل ایران برای جذب حداکثری توریسم سلامت در منطقه و جهان گفت: ایران از پتانسیل بسیار خوبی در این زمینه برخوردار بوده و کشورهای همسایه نیز نشان دادند که از آن استقبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در پایان اضافه کرد: هماهنگی بین بخشی موجب تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری سلامت می‌شود، توریسم سلامت می‌تواند در شرایط نامناسب اقتصادی کشور منابع بسیار زیادی را ایجاد کند. ازطرفی مدیریت خوب و هماهنگی بین بخشی مانع ورود دلالان به این حوزه می‌شود. همچنین  تقویت توریسم درمانی علاوه بر درآمدزای، اشتغال زایی بسیار خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.