آلودگی هوا، چطور با این معضل مبارزه کنیم؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بابک عشرتی گفت: بر اثر بروز آلودگی هوا و افزایش میزان ذرات معلق گروه‌های پر خطر مانند سالمندان، زنان باردار و کودکان بیشتر در معرض خطر هستند. همچنین در هنگام بروز آلودگی هوا مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس و آسم در افراد ایجاد می‌شود و در مرحله بعدی بیماری‌های قلبی- عروقی در افراد بروز و شیوع پیدا می‌کند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در هنگام بروز آلودگی هوا افراد باید از تردد در فضای باز پرهیز کنند؛ البته هوای خانه یا فضا‌های بسته نیز تفاوت چندانی با فضای باز ندارد، اما به دلیل اینکه در این محیط ها هوا جریان ندارد سالم‌تر از محیط بیرون هستند، در دراز مدت آلودگی هوا تاثیر زیادی بر سلامت افراد می‌گذارد و باید به فکر تغییر سبک زندگی و استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی باشیم.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: ماسک‌هایی که برای پیشگیری از ورود هوای آلوده به بدن موثر است گران قیمت هستند، گاز‌های مضر از فیلتر‌ ماسک‌های موجود رد می‌شوند و این ماسک‌ها مانعی برای ورود گاز‌های آلوده محسوب نمی‌شود، دستگاه‌های تصفیه کننده هوا که در منازل و محیط‌های بسته استفاده می‌شود تاثیر چندانی در پاکسازی هوای محیط ندارد و به طور کلی باید سبک زندگی ما تغییر پیدا کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.