با هر گونه واگذاری حوزه سلامت به بخش خصوصی مخالفم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی کریمی، در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اداره داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستان‌ها و تعامل آن با دانشکده پزشکی را تجربه همکاری موفقی در دانشگاه دانست و اظهار داشت: در گذشته داروخانه‌های بیمارستانی مشکلات فراوانی داشتند و راه‌های متعددی را رفتند که به شکست منجر شد و درنهایت در سال‌های ۸۴ و ۸۵ تجربه نحوه اداره داروخانه‌های بیمارستانی آغاز شد که تجربه کاملاً موفقی است.

وی افزود: با هر گونه واگذاری حوزه سلامت به بخش خصوصی مخالفم و آن را به صلاح نمی‌دانم، این تجربه‌ای است که در طول زمان به دست آورده‌ام و معتقدم به جز تاسیسات، آشپزخانه و سایر امور خدماتی که واگذاری آن مسئله‌ای ایجاد نمی‌کند، هیچ‌گونه اعتقادی به برون‌سپاری ندارم، تجربه واگذاری داروخانه‌های ۱۳ آبان و بیمارستانی تجربه متفاوتی است، این روش نوعی واگذاری است اما نه به بخش خصوصی بلکه به بخش علمی و هدف آن پشتیبانی یک مجموعه متمرکز و باقدرت مالی و چانه‌زنی بالا با شرکت‌های دارویی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ابتدا داروخانه شهری و سپس داروخانه‌های بیمارستانی با این ایده در قالب داروخانه‌های ۱۳ آبان متمرکز شدند که از نظر بنیه فکری، آموزشی، پژوهش و مالی، نظام دارو و تجهیزات دانشگاه را موردحمایت قرار دهند و چنانچه کمبودی در شهر ایجاد شد داروخانه ۱۳ آبان برای چند ماه ذخیره دارویی مورد نیاز را پیش‌بینی کند.

کریمی گفت: داروخانه‌های ۱۳ آبان در مسیر تحقق این هدف قرار دارند، افزود: برای تحقق این امر داشتن روحیه همکاری و روحیه پشتیبانی در بخش اداری و مالی دانشگاه و داروخانه‌های ۱۳ آبان، دو اصل مورد نیاز است که خوشبختانه شاهد آن در بین همکاران هستیم و همین امر باعث پیشرفت مجموعه شده است.

به گزارش مهر وی در پایان با قدردانی از زحمات گذشتگانی که داروخانه‌های ۱۳ آبان را پایه‌گذاری کردند و در طول سال‌های گذشته آن را به‌خوبی مدیریت کردند، گفت: مدیریت جدید داروخانه‌های ۱۳ آبان، نیازی بود که در این دوره احساس شد و توصیه می‌کنم مجموعه را گران اداره نکنید، اداره متمرکز داروخانه بیمارستان‌های امیراعلم و فارابی نیز به سود دانشگاه است. بیمارستان امیراعلم وارد این پروسه شده و امیدوارم بیمارستان فارابی نیز به این مجموعه بپیوندد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.