هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان درمانی کشور اضافه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه موتورلانس‌ها نقس بسزایی در زمینه صرفه جویی زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار داشته است گفت: با راه‌اندازی این سیستم زمان رسیدن بر بالین بیمار به ۱۰ دقیقه رسیده است، این زمان در آمبولانس ها به طور میانگین ۱۴ دقیقه است.

وی افزود: اپراتورهای اورژانس بر اساس آموزش‌ها، شرایط بیمار، وضعیت ترافیکی و موقعیت جغرافیایی، تشخیص اعزام آمبولانس یا موتورلانس را انجام داده و سپس پرسنل به محل اعزام می‌شوند، به زودی موقعیت جغرافیایی تماس گیرنده با راه‌اندازی سیستم موقعیت یاب مشخص می‌شود که این سیستم زمان رسیدن به محل حادثه را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص بودجه سال ۹۹ گفت: انتظارات ما در بحث افزایش بودجه هنوز برآورده نشده؛ به طور مثال خواهان دریافت یک درصد از هزینه بلیط حمل و نقل قطار و ‌هواپیما و یک درصد عوارض بزرگراه ها هستیم که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش فارس کولیوند در پایان اضافه کرد: مشکلات مالی مانع از پیشرفت سازمان اورژانس نخواهد شد، قرار است هزار دستگاه آمبولانس در آینده‌ای نزدیک به ناوگان درمانی کشور اضافه شود، آلودگی هوا ۲۰ تا ۲۵ درصد ماموریت های اورژانس را افزایش داده که بیشترین مراجعه‌کنندگان افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلبی و تنفسی هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.