تسویه مطالبات معوق مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در حال انجام است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام غفاری اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت شاهد ایجاد تغییرات مثبتی در پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی هستیم و علاوه بر پرداخت مطالبات جاری برای پرداخت و تسویه مطالبات معوق نیز درحال اقدام هستیم.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در سال جاری حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان به مراکز خصوصی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است، مجموع مطالبات باقی مانده سال جاری مراکز درمانی ۳۲۰۰ میلیارد تومان است که ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به وزارت بهداشت و ۱۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است.

وی افزود: مطالبات وزارت بهداشت و بخش خصوصی از سازمان تأمین اجتماعی که معوق شده است و مربوط به سنوات قبل است حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان است. از این مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به مطالبات وزارت بهداشت است و ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است، مجموع مطالبات وزارت بهداشت بر اساس مستنداتی که تحویل سازمان تأمین اجتماعی شده حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا غفاری در پایان با تشکر از مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان بابت ارائه خدمات به آحاد جامعه بویژه بیمه شدگان این سازمان، گفت: سازمان تأمین اجتماعی با ۴۸ هزار ارائه دهنده خدمت طرف قرارداد است که شامل بیش از ۲۰هزار پزشک، ۱۰ هزار داروخانه و ۹۰۰بیمارستان از جمله ۷۰۰ بیمارستان دانشگاهی است، بیمارستان‌های دانشگاهی از مهمترین تأمین‌کنندگان خدمات درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند، سازمان تأمین اجتماعی با ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور طرف قرارداد است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.