اعطای تخفیف ۷۰ درصدی در هزینه تهیه تکنیکال فایل برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در نشست بررسی چالش های حوزه شرکت های تجهیزات پزشکی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور حسین صفوی، مدیر‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، شاهمرادی، مشاور اداره کل تجهیزات پزشکی و کارشناسان اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی  برگزار شد، توضیحاتی درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای تسریع و تسهیل اخذ استانداردهای کنترل کیفی و پروانه تولید، ارائه شد.

در ابتدای این نشست منجم زاده، معاون مرکز شرکت‌ ها و مؤسسات دانش‌ بنیان به بیان خلاصه ‌ای از خدمات و نحوه دسترسی به این خدمات از سوی شرکت‌های دانش‌ بنیان پرداخت؛ مواردی نظیر تسهیلات مالی، ضمانت ‌نامه ‌های بانکی، خدمات توانمندسازی، معافیت‌ های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی، سرفصل‌هایی بود که منجم زاده به آنها اشاره کرد.

در ادامه حسین صفوی مدیر‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در تشریح اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: انتظار بدیهی از اداره کل تجهیزات پزشکی این است که اگر برای محصولی پروانه تولید صادر شد و اجازه ورود آن به بازار داده شد که این محصول باید حائز کیفیت باشد و مشکلی از جهت کیفی برای بیمار و پزشک ایجاد نکند.

وی افزود: از سوی دیگر بزرگ ‌ترین مشکلی که ممکن است برای یک تولیدکننده پیش بیاید این است که این تولیدکننده پس از زحمات فراوان کالایی را تولید می ‌کند، اما وقتی به مرحله رگولاتوری می‌ رسد، با صورت مسئله جدیدی تحت عنوان مطابقت با استانداردها و ضوابط برمی ‌خورد. در همین راستا، اداره کل تجهیزات پزشکی در راستای وظیفه قانونی خود، تصمیم بر آن گرفت تا شرکت‌های مشاور را در کنار تولیدکنندگان قرار دهد تا از مراحل ابتدایی طراحی و توسعه محصول و همزمان با فرآیند تولید، مدارک لازم برای اخذ مجوزها و پروانه تولید با سرعت بیشتری برای شرکت‌ها صادر شود.

صفوی گفت: اگرچه فرآیندهایی از این دست هزینه‌ هایی را به شرکت تحمیل می ‌کند، اما در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایتی را در نظر گرفته که به‌موجب آن بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. لذا تا 70 درصد هزینه ی تهیه تکنیکال فایل برای شرکت های دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می گردد.

شاهمرادی، مشاور اداره کل تجهیزات و ملزمات پزشکی نیز در ارتباط با تسهیل گری فرآیند دریافت مجوزها، خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت ‌ها بعد از تولید نهایی محصول خود، به هنگام اخذ مجوزها به مشکلاتی برمی‌خورند، چراکه با ادبیات مربوطه این فرایند آشنایی کافی ندارند بنابراین معرفی این مشاورین و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این راستا در نظر گرفته شده است.

در ادامه پورفرد مشاور حوزه تجهیزات پزشکی مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان با اشاره به موافقت نامه معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل تجهیزات پزشکی بیان کرد: براساس این موافقت نامه مشکلات شرکت های دانش بنیان در این حوزه در کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مختاری، رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز در زمینه پاسخگویی به مسائل و مشکلات شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی از به کارگیری سامانه پاسخگویی الکترونیکی خبر داد و گفت: این سامانه آماده پاسخگویی مشکلات این شرکت ها توسط کارشناسان مرتبط است که شرکت ها می توانند از طریق سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

به گزارش وب‌دا در پایان این نشست، پنل پرسش و پاسخ برگزار شده و نمایندگان شرکت‌ های حوزه تجهیزات پزشکی سؤالات خود را طرح کرده و راهکارها و پیشنهادات مسئولین مربوطه اداره کل تجهیزات پزشکی را دریافت کردند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.