طی ۹ ماه اول سال بیش از ۲۹۸ هزار نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرتضی طباطبایی با اشاره به آمار مراجعه مردم جهت اهدای خون در استان تهران اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان پاییز تعداد ۲۹۸ هزار و ۹۶۷ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴۱ هزار و ۸۱ واحد خون و فرآورده‌های خونی اهدا شده است.
 
مدیر کل سابق انتقال خون استان تهران ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۴۱ هزار ۶۸۷ نفر برای اولین بار در سطح استان تهران اقدام به اهدای خون کرده‌اند، از ابتدای سال ۹۸ تا پایان پاییز ۴۵ درصد از مراجعه کنندگان جزء اهدا کنندگان مستمر محسوب می‌شوند. سهم بانوان از اهدای خون در این ۹ ماهه ۴ درصد است و تا پایان پاییز ۹ هزار و ۶۶۴ زن با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

وی افزود: طی ۹ ماهه اول سال ۸ هزار و ۲۴۶ واحد پلاکت و ۱۳ هزار ۸۸۶ واحد پلاسما در سطح مراکز انتقال خون استان تهران اهدا شده است، از ابتدای سال تا پایان پاییز ۲۷ هزار ۶۷۵ نفر با گروه خونی منفی اقدام به اهدای خون در سطح استان تهران کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان طباطبایی در پایان گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد و میزان ذخایر خونی در حدود ۷ روز است، اما به طورکلی با آغاز فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش پیدا می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.