یکی از نیازهای اصلی کشور در حوزه سلامت، توسعه صنعت واکسن است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی قانعی در نشست هم‌اندیشی توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان قم با محوریت شهر واکسن که با حضور استاندار قم برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی این شهر با هدف تجمیع زیرساخت‌ها، شرکت‌های فعال در این حوزه، تعمیرات تجهیزات و همه بازیگران این عرصه زیر یک سقف، انجام خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های بالایی در حوزه فناوری‌های واکسن دارد؛ اما از این ظرفیت‌ها به نحو مناسبی استفاده نمی‌شود. امیدواریم با راه‌اندازی شهر واکسن بتوانیم از این ظرفیت در کنار هم به خوبی بهره ببریم، در این شهر قرار بر این است که انواع واکسن‌های حیوانی و انسانی به صورت بومی و مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی جهان تولید شود و در اختیار جامعه سلامت قرار گیرد. این کار در مرحله برنامه‌ریزی است و اقدامات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

وی افزود: شهر واکسن در شهر قم راه‌اندازی خواهد شد. این شهر به دلیل نزدیکی به تهران، موقعیت جغرافیایی مناسبی برای ایجاد شهر واکسن و تامین نیازهای داخلی دارد، کارهای تحقیق و توسعه راه‌اندازی این کار انجام شده است و به‌زودی تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده واکسن در آن مستقر خواهند شد. ساخت شهر واکسن در استان قم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قم و صندوق نوآوری و شکوفایی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا قانعی در پایان با اشاره به وجود نمونه‌های موفقی از شکل‌گیری شهر واکسن در دیگر کشورها گفت: این کار به شکلی موفق در اندونزی، چین و هند هم اجرایی شده و نتایج قابل قبولی داشته است. ما هم تلاش می‌کنیم از نمونه‌های موفق برای راه‌اندازی این شهر در قم استفاده کنیم، بازار واکسن در دنیا یک بازار پر رونق است و باید بر توسعه این صنعت کاربردی و ضروری تاکید شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.