مهم‌ترین بخش خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نورالدین کریمی روز چهارشنبه در بیستمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات افزود:گفت: در منطقه‌ای هستیم که میزان نیاز به خدمات توانبخشی بسیار بالا است بطوریکه این میزان نیاز در منطقه خاورمیانه بیشتر از میانگین جهانی است. امید نیازمندان به خدمات توانبخشی در منطقه نیز به جهت قرابت فرهنگی به رشته توانبخشی ایران هست.

مسئول برگزاری بیستمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات ادامه داد: بنابراین باید از فرصت ایجاد شده در حوزه نیاز به خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در جهت توریسم درمانی است، نباید توریسم درمانی محدود به مسائلی مانند ارائه خدمات جراحی و درمان بیماران سرپایی شود بلکه با توجه به ارزش اقتصادی باید به مساله توانبخشی و فیزیوتراپی نیز توجه کرد که برای کشور تجربه بالینی و آثار اقتصادی خوبی به همراه خواهد داشت.

وی با  اشاره به اهمیت توسعه مراکز بستری توانبخشی و بیمارستان های فعال در این حوزه افزود: مهم ترین بخش خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی است؛ نگاه تخصصی به فیزیوتراپی و توجه به توریست درمانی، اهمیت جایگاه این رشته را روشن می کند، شعار بیستمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات این است که "به اندازه ستون فقرات خود سالم هستید" افزود: بسیاری از مشکلات سلامتی به سلامت ستون فقرات مرتبط است؛ ستون فقرات محل عبور تمام اعصاب و جوارح بد ن است و حتی ادعا می شود آریتمی قلب با تنظیم مهره ها، تنظیم می شود.

کریمی گفت: طی برگزاری ۲۰ سیمنار طی این سال‌ها، ۲۰۰ کارگاه فقط در دپارتمان فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شده است. دور از ذهن نیست هر ماه در یک تخصص در یکی ا ز استان ها یک همایش برگزار کنیم تا باعث توسعه رشته فیزیوتراپی شود، بقیه شاخه های فیزیوتراپی مانند فیزیوتراپی زنان و زایمان نیز باید به صورت تخصصی به آوردگاه و محفل علمی بیایند. هرچقدر محیط های تبادل تجربه مراکز و تریبون های ارائه تجربیات تحقیقاتی علمی بیشتر باشد هم برای خود فیزیوتراپیست ها مفیدتر است و ثمره آن برای بیماران کشور است.

در ادامه زهرا مصلی نژاد دبیرعلمی در بیستمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات نیز در این سمینارگفت: فیزیوتراپی حیطه های مختلفی را دربری می گیرد و بسیاری از بیماری ها با فیزیوتراپی درمان می شود، بسیاری از بیماران می گویند "باورمان نمی شود که با فیزیوتراپی درمان شده ایم" آنها از مشکل مزمن سلامت رنج می بردند و با فیزیوتراپی بهبود یافتند.

به گزارش ایرنا وی در پایان به مقالات در بیستمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات اشاره کرد و افزود: از بین مقالات زیادی که به دبیرخانه این سمینار رسید، ۱۱۰ مقاله پذیرش شد که ۲۹ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

بیستمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با امتیاز بازآموزی برای گروه‌های توانبخشی و رشته های مرتبط به مدت دو روز چهارم و پنجم دی ماه سال جاری برگزار می شود. در حاشیه این سمینار نمایشگاه تجهیزات توانبخشی برپاست و کارگاه هایی از جمله کارگاه های الکتروتراپی،  آخرین یافته‌های رادیولژی در فیزیوتراپی،  ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات کمر به روش مکنزی،  درمان دردهای ناحیه سر، گردن و فک،  ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات مفاصل لگن و کمر، تفسیریافته‌های آزمایشگاهی،  تشخیص و درمان بیماری های نخاع و ستون فقرات از طریق چشم و مایو فاشیال ریلیز نیز در حاشیه آن برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.