شیوه‌نامه خدمات اورژانس نیازمند اصلاحات جامع است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی، در کنگره سالانه طب اورژانس، اظهار کرد: با راه اندازی طب اورژانس در کشور شاهد توفیقات خوبی در این زمینه بودیم و نگرانی ها کمتر شده ، اما باز با چالش‌هایی در این بخش از جمله آینده شغلی ،فرسودگی شغلی و مشکلات با سایر بخش ها روبرو هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت به خطاب به همکاران حوزه طب اورژانس گفت: شما صاحبان فرایند کار هستید و کار کارشناسی بر عهده شما است. لذا شما باید محتوای طب اورژانس را ساماندهی و به وزارت بهداشت برای حل مشکلات کمک نمایید. البته کارهایی هم باید در حیطه وزارت بهداشت انجام شود که ما پیگیر آن هستیم، در شیوه‌نامه خدمات اورژانس باید اصلاحات جامعی صورت گیرد که این موضوع با نظرخواهی و ارائه راهکارهای عملی متخصصین این حوزه انجام می شود، یکی دیگر از کارها، پیگیری فرایند ساختار مدیریتی و مدیریت مدل بیمارستانی در سیر پذیرش بیماران است که باید ساماندهی گردد.

وی بر ساختار مند کردن و ساماندهی ردیابی و پیگیری بیمار در بیمارستان و توجه به مسئله نرم افزاری تاکید کرد و افزود: امید است در این همایش علاوه بر مبادلات علمی فرصتی فراهم شود تا متخصصان این حوزه با تبادل افکار ، راهکارهای سازنده را برای حل مسائل  و چالش  های طب اورژانس ارائه نمایند.

به گزارش مهر جان بابایی در پایان از همکاری اورژانس و ارائه خدمات ارزشمند در بحث کد ۲۴۷ و ۷۲۴ تقدیر کرد و گفت: این کار باید در همه استان‌ها توسعه یابد، با توجه به محدودیت های تعرفه های بیمه ای و اختلالات ایجاد شده در خدمات سرپایی، در راستای کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی بیماران، خدمات طب اورژانس باید ساماندهی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.