شاخص‌های سلامتی ایرانیان کمتر از کشورهای توسعه یافت نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ثانیه نیشتر از چهره های نام آشنای حوزه پزشکی پاکستان و همچنین سازمان بهداشت جهانی است که آبانماه سال گذشته به کابینه دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان ملحق شد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان روز شنبه و در حاشیه سفر هیات معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به اسلام آباد گفت: دستارهای ایران در حوزه بهداشت و درمان کمتر از کشورهای توسعه یافته نیست و ما در پاکستان خواستار استفاده از تجارب و توانمندی های ایرانیان هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و همسایه پاکستان است و دو کشور در طول تاریخ همواره از روابط نزدیکی  برخوردار بوده اند. همکاری های نزدیک میان ایران و پاکستان به ویژه در حوزه های فنی وجود دارد، نظام سلامت ایران و دستاوردهای این کشور از جمله بهداشت باروری در حقیقت برای جهان اسلام پیشگام است علاوه بر این با مشاهده پیشرفت آنان می توان گفت که شاخص های سلامتی ایرانیان کمتر از کشورهای توسعه یافت نیست.

به گزارش ایرنا نیشتر در پایان فعالیت موسسات آموزشی، دانشگاه های پزشکی و سایر نهادهای بهداشتی در ایران را چشمگیر توصیف کرد و ادامه داد: ما می توانیم از ظرفیت های بارز ایرانیان در حوزه آموزشی و پژوهشی بهره مند شویم، سیاست های ایران درخصوص توانمندسازی زنان در کشور قابل تحسین است، پاکستان نیز در راستای حمایت از قشر ضعیف از جمله فقرزدایی میان زنان در جامعه اقدامات مختلفی را به اجرا گذاشته و مصمم به پشتیبانی از زنان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.