رونمایی از نرم‌افزار و میز الکترونیکی کالبدشکافی ساخت محققان کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، میز الکترونیکی و نرم‌افزار کالبدشکافی "تشریح‌یار" برای نخستین بار در ایران و به عنوان چهارمین کشور در جهان به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد. در مراسم رونمایی از این نرم‌افزار علیرضا زالی رئیس دانشکده علوم بهشتی و جمعی از مجریان طراحی این نرم‌افزار حضور داشتند.

از ویژگی‌های نرم‌افزار کالبدشکافی وجود بزرگترین دیتابیس آموزشی آناتومی دنیا با بیش از 20 مدل و اطلاعات مربوط به جسد واقعی انسان و بیش از 30 هزار قطعه آناتومی این دستگاه نسبت به دستگاه مشابه آمریکایی خود قیمت بسیار پایینی داشته و به روزترین مدل آن در دنیا است و قابلیت تعامل همزمان 15 نفر را دارد. 

اسکن لیزری استخوان‌های واقعی بدن، ارائه آناتومی مقطعی از تمام زوایای بدن انسان، شبیه‌سازی بیش از 150 مدل حرکتی سیستم اسکلتی - عضلانی بدن، وجود بیش از 5 هزار مدل جهت آموزش تخصصی آناتومیک و رادیولوژیک بیماری‌های مختلف، امکان وارد کردن اطلاعات متن، عکس و فیلم آموزشی هر دانشگاه بر اساس شیوه‌نامه آموزشی آن، توانایی خروجی برای پرینت سه‌بعدی جسد انسان و اعضای مختلف بدن از عمده ویژگی‌های این دستگاه است.

همچنین این دستگاه در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمانی مانند جراحی مغز و اعصاب، طب توانبخشی و فیزیوتراپی، حوزه زیست‌شناسی و دامپزشکی کاربرد داشته و دانشجویان مختلف پزشکی می‌توانند به عنوان ابزار پیشرفته‌ای در برنامه درسی خود از آن استفاده کنند به شکلی که می‌تواند در قسمت تشریح اجساد در برنامه درسی دانشجویان پزشکی مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه مدل منحصر به فردی جهت آموزش تخصصی مغز و اعصاب است. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.