بیش از ۲۰۰ دستگاه دیالیز تولید داخل در کشور توزیع شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش درباره دستگاه‌های دیالیز تولید داخل افزود: دستگاه‌های دیالیز تولید داخل در سراسر کشور در حال استفاده و روند استفاده از این دستگاه‌ها مناسب است. هرچند نباید این انتظار را داشته باشیم که این دستگاه‌ها با دستگاه‌های خارجی تولید شرکت‌هایی که سال‌هاست دستگاه‌های دیالیز تولید می‌کنند، برابر باشد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: شرکت تولید کننده این دستگاه‌ها به صورت مرتب بر روند استفاده از دستگاه‌های دیالیز نظارت دارد و تلاش می‌کند امکانات آن را بهتر کند، به هر حال کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم قرار دارد و در این شرایط باید روی استفاده از تولید داخل حساب کنیم تا آینده روشن‌تری در زمینه خدمت رسانی به بیماران داشته باشیم.

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: ایران جزو معدود کشورهای تولید کننده دستگاه دیالیز در جهان است و این دستاوردها توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی و در شرایط تحریم اتفاق افتاده و دانشمندان کشور این دستگاه‌ها را تولید کرده‌اند، عملکرد دستگاه‌های دیالیز تولید داخل که توزیع شده در حد مطلوب است. با ساخت این دستگاه‌ها در داخل کشور، بسیاری از مشکلات‌مان در زمینه درمان بیماران دیالیزی حل خواهد شد، حدود 32 هزار بیماری دیالیزی در کشور روند درمان را طی می کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.