خدمات توانبخشی در ایران، از وضعیت خوبی برخوردار است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالرحمان اهوازیان در نشست خبری ششمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی که قرار است از ۱۹ تا ۲۰ دی ماه ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار شود، گفت: افرادی باید در این قبیل مراکز ورزشی فعالیت کنند که صاحب صلاحیت باشند و بتوانند خدماتی که به افراد ارائه می‌دهند، منطبق با تحصیلات آکادمیک باشد.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: این افراد باید عضلات را بشناسند و از فیزیولوژی فرد اطلاع داشته باشند. زیرا، کار با جریان‌های الکتریکی در این باشگاه‌ها، باید توسط فرد واجد شرایط علمی ارائه شود، این قبیل خدمات در باشگاه‌های ایکس بادی، باید به واسطه فیزیوتراپیست ها ارائه شود که علم این خدمات را می‌دانند و تحصیلات آن را پشت سر گذاشته اند.

وی افزود: داشتن حداقل تحصیلات وزارت بهداشت، لازمه ارائه خدمات در این قبیل مراکز ورزشی است، یک کارشناس تربیت بدنی نمی‌تواند مشکلات و بیماری‌ها را تشخیص دهد و چه بسا افرادی به این قبیل باشگاه‌ها می‌روند که دچار مشکل و بیماری باشند که باید از آنها آگاه بود، کارشناس تربیت بدنی صلاحیت بالینی برای ارائه این قبیل خدمات را ندارد. زیرا، درمانگر نیست.

در ادامه نورالدین کریمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی نیز در این نشست خبری گفت: ایران در ارائه خدمات توانبخشی، مقصد برخی کشورها است، خدمات توانبخشی در ایران، از وضعیت خوبی برخوردار است. به طوری که جزو چند کشور اول دنیا در ارائه خدمات توانبخشی هستیم.سطح ارائه خدمات توانبخشی در ایران، از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی در ارتباط با نقش فیزیوتراپی در بهبود عملکرد بیماران سکته مغزی افزود: در ارائه خدمات توانبخشی به بیماران سکته مغزی هیچ گونه محدودیت و مشکلی وجود ندارد، خدمات توانبخشی خیلی وابسته به تجهیزات نیست و وابسته به کار دستی و ورزشی است.

کریمی با اشاره به اهمیت خدمات الکتروتراپی به بیماران گفت: امروزه استفاده از جریان‌های الکتریکی، نقش ویژه ای برای بهبود عملکردی بیماران و حتی افراد سالم دارد که ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند.

به گزارش مهر در پایان همایون آوایی دبیر اجرایی سمینار ششمین تازه های الکتروتراپی گفت: این سیمنار ۱۹ و ۲۰ دی ماه در هتل المپیک با ارائه ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر، برگزاری ۱۰کارگاه تخصصی، برپایی نمایشگاه تجهیزات الکتروتراپی و توان بخشی با حضور ۶۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی برگزار می شود، استفبال متخصصان فیزیوتراپی و الکتروتراپی از این سمینار خوب بوده و روش های درمانی این تخصص ها در بیماری های مختلف از مهم ترین اهداف برگزاری این سمینار است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.