اپیدمی آنفلوآنزا در کشور فروکش کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی در تشریح آخرین وضعیت همه‌گیری آنفلوآنزای فصلی انسانی، گفت: طی هفته گذشته یعنی از شنبه گذشته "هفتم دی ماه" تا روز جمعه "۱۳دی ماه" سه نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت شده‌اند و به این ترتیب تاکنون مجموع موارد فوت شده بر اثر اپیدمی فصلی آنفلوآنزا در سال جاری به ۱۱۳ مورد رسیده است.

وی افزود: سه نفر فوتی مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی بوده‌اند، طی جمع‌آوری اطلاعات از سامانه‌ها، اپیدمی و همه‌گیری آنفلوآنزا در کشور فروکش کرده است و از این بابت دیگر دغدغه‌ای وجود ندارد. موارد بستری عفونت‌های شدید تنفسی به شدت کاهش یافته است و نسبت درصد بار مراجعه سندروم "ILI" یا بیماران با علائم تب و سرفه به کل موارد مراجعه کننده از عدد ۲.۵ درصد کمتر شده که نشان دهنده آن است که بیماری از حالت همه‌گیری خارج و کنترل شده است.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در جریان اپیدمی آنفلوآنزا به دنبال محدود کردن بیماری و کنترل آن هستیم، اما باید توجه کنیم امکان خروج کامل این مهمان ناخوانده از کشور وجود ندارد و موارد تک‌گیر بیماری‌را شاهد خواهیم بود. قطعا با رعایت بهداشت فردی و رعایت نکات پیشگیرانه می‌توانیم شاهد کاهش موارد تک‌گیر بیماری نیز باشیم.

به گزارش ایسنا عرفانی در پایان گفت: رفتار ویروس آنفلوآنزا در ۹۰ درصد موارد قابل پیش‌بینی است، اما نباید از ۱۰ درصدی که با توجه به تغییر و تنوع رفتار عامل بیماری‌زا آن را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند نیز غافل بود. درصورتی که شرایط انتقال فراهم باشد با عدم رعایت نکات بهداشتی امکان انتقال بیماری و بروز شرایط اپیدمی مجدد بیماری دور از انتظار نخواهد بود. هرچند تاکنون شواهدی مبنی بر وجود موج دوم بیماری گزارش نشده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.