ایجاد ۲ پژوهشکده "چشم" و "علوم اعصاب"
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی با اشاره به تاسیس پژوهشکده چشم و علوم بینایی و پژوهشکده علوم اعصاب و شناخت بعنوان دستور چهل و پنجمین جلسه شورای دانشگاه، تشکیل نهادهای عمومی مبتنی بر استراتژی دانشگاه را گامی در جهت نهادسازی و ایجاد زیرساخت متناسب با برنامه دانست و گفت: نقشه آکادمیک تمایز دانشگاه ترسیم شده تا به سمت همگون‌سازی رشد علمی حرکت کنیم. دانشگاه از منظر تولیدات علمی در حوزه چشم و علوم بینایی، سرآمد است و همین افتخارات موجب شده برای ایجاد یک پژوهشکده اقدام کنیم.

افشین زرقی، معاون  تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز حوزه چشم و علوم اعصاب را از منظر برونداد پژوهشی و منحصر به فرد بودن در منطقه و مطالعات بین‌المللی، از نقاط برجسته دانشگاه اعلام کرد و افزود: سه مرکز به حوزه چشم و علوم بینایی و سه مرکز به حوزه علوم اعصاب و شناخت اختصاص دارد که دارای شرایط تشکیل پژوهشکده هستند.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: در مرکز چشم و علوم بینایی ۹ نفر از ۱۰ نفر برتر در این حوزه، فعال هستند و در مرکز علوم اعصاب و شناخت ۴ نفر از ۶ نفر برتر این حوزه، فعالیت می‌کنند، ما همچنین درخواست استقلال بودجه مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی را داریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.