استفاده زیاد از گوشی‌های همراه موجب دردهای گردنی معروف به گردن پیامکی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد موذن زاده گفت: در ناحیه گردن قوس طبیعی به سمت جلو داریم که به همین نسبت حفظ قوس طبیعی ستون فقرات ضروری است. به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ درجه خم کردن ستون فقرات گردنی، میزان فشار به مهره های گردن به دو برابر  افزایش پیدا می کند. استفاده زیاد از گوشی‌های همراه و خم بودن گردن موجب مشکلات و دردهای گردنی شده که به «گردن پیامکی» معروف شده است.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: حال با توجه به این قضیه در نظر بگیرید فردی عادت کند گوشی همراه را پایین بگیرد یا هنگام استفاده از لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی جهت مطالعه، بخواهد سرش را به مدت طولانی خم کند. این خم بودن گردن به مدت طولانی باعث فشار زیادی به ستون فقرات گردنی می شود.

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: خم کردن گردن هنگام استفاده از موبایل، موجب ایجاد کشش روی عضلات ناحیه گردن می شود، این اقدام، قوس طبیعی ستون فقرات گردنی را صاف می کند و فرد را مستعد مشکلاتی مانند گردن درد و گرفتگی عضلات کرده و در درازمدت نیز مشکلات دیسک و گردن ایجاد خواهد کرد، بنابراین لازم است به افراد آموزش دهیم تا حداقل فرد به جای اینکه گوشی یا لپ تاپ را پایین بگیرد و گردن را خم کند سطح گوشی و لپ تاپ را بالا بیاورد و در سطح دید خود قرار دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.