کلاهبرداران در کمین بیماران بیمه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدمحمد حسینی اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی مکرر و اعلام موارد قابل کلاهبرداری توسط افراد شیاد و سودجو، اما برخی با سوء استفاده از شرایط روحی بیمار، طی تماس‌های تلفنی یا ارتباط حضوری و مجازی با خانواده‌ها و بیماران، به نام بیمه سلامت، وزارت بهداشت، یا سایر عناوین مجهول، اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و درخواست وجه از بیمار یا همراهان وی می‌کنند.

وی افزود: سودجویان تحت عناوینی مختلف از جمله کارت بیمه تکمیلی، تأمین دارو، کیسه خون، ملزومات پزشکی، مشاوره و... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هر عنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است. همچنین این اداره کل و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد هیچگونه کارت بیمه تکمیلی، صادر نمی‌کنند و هرگونه اخباری از این قبیل مورد تایید این اداره کل نیست.

به گزارش ایسنا مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در پایان گفت: شهروندان مراقب باشند در دام این افراد شیاد نیفتند و از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود در تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند و جهت اطلاعات بیشتر با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.