شناسایی پیکر ۵۰ نفر از شهدای حادثه سقوط هواپیما (+اسامی)
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس مسجدی در نشست خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: از همان روز وقوع حادثه تمام تیم‌های تشخیصی و متخصصان پزشکی قانونی کشور به حالت آماده‌باش درآمدند و متعاقب آن اعلام کردیم که خانواده‌های این عزیزان برای ارائه نمونه به مراکز پزشکی قانونی استان‌ها مراجعه کنند.

رئیس پزشکی قانونی کشور ادامه داد: 15 تیم مختلف پزشکی قانونی و کارشناسان کار را برای شناسایی این پیکرها آغاز کرده‌اند، تاکنون 800 نمونه از این پیکرها جمع آوری شده است و ما برای نمونه‌گیری از پیشرفته‌ترین کیت‌های 24 آلل استفاده کرده‌ایم، ما علی رغم تحریم‌های ظالمان آمریکا توانستیم کار شناسایی پیکرها را به صورت مناسبی انجام دهیم.

وی افزود: تاکنون 142 خانواده از افراد حادثه‌دیده به ما مراجعه کرده‌اند،‌ در حال حاضر پیکر 50 نفر از این افراد شناسایی شده است و طی روزهای آتی شناسایی تکمیل و با دستور مقام قضایی پیکرها به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود، امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی طی 4 الی 5 روز آینده کار شناسایی را به اتمام برسانیم، شناسایی پیکرهای هموطنان ایرانی در اولویت قرار دارد، شناسایی مسافران خارجی و کادر پروازی در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

مسجدی گفت: برای شناسایی کادر پروازی خارجی و مسافران با پلیس اینترپل ارتباط خوبی برقرار شده است، در این حادثه 147 ایرانی، 29 نفر خارجی که 11 نفر آنها اوکراینی بوده‌اند، در حال حاضر در حال تطبیق دی ان ای هستیم و نتایج به زودی مشخص می‌شود.

در ادامه این نشست خبری محمد فروزش رئیس پزشکی قانونی استان تهران اظهار داشت: به خانواده‌های حادثه‌دیده توصیه می‌شود فقط در زمان تماس با آنها به پزشکی قانونی مراجعه کنند. همچنین با خانواده‌های این افراد از سازمان پزشکی قانونی تماس گرفته خواهد شد و اسامی افراد شناسایی‌شده در روی سایت سازمان پزشکی قانونی قرار می‌گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: در بین مسافران خارجی 4 نفر سوئدی، 2 نفر کانادایی و یک نفر انگلیسی دو تابعیتی بوده است که ما آن را ایرانی در نظر گرفته‌ایم. همچنین 12 نفر از مسافران خارجی افغانستانی هستند، در حادثه سقوط هواپیما چه بر اثر اصابت موشک یا بر اثر حوادث دیگر میزان متلاشی شدن اجساد تفاوتی ندارد، لذا افراد به شایعاتی که باعث افزودن بر غم و اندوه این خانواده‌ها می‌شود توجهی نکنند.

به گزارش فارس رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه سقوط هواپیمای اکراینی اسامی 50 نفر از پیکرهای شناسایی شده این حادثه را اعلام کرد.

اسامی به شرح زیراست:

1- کیانا قاسمی

2- پگاه صفرپور

3- دانیال قندچی

4- آوین ارسلانی

5- کردیا مولایی

6- هیوا مولایی

7- فراز فلسفی

8- فائزه فلسفی

9- درسا قندچی

10- مایا زیبایی

11- شهرزاد هاشمی

12- محمدمهدی الیاسی

13- محمود عطار

14- مطهره احمدی

15- محسن احمدی

16- سکینه احمدی

17- پونه گرجی

18- مهرداد نقیب لاهوتی

19- پارسا حسن‌نژاد

20 - بهار حاج اسفندیاری

21- میرمحمد مهدی صادقی

22- آنیسا صادقی

23- حمیدرضا جوادی اصل

24- کیان جوادی اصل

25- پدرام جدیدی

26- نیلوفر رزاقی خمسی

27- اردلان ابن‌الدین حمیدی

28- کامیار ابن‌الدین حمیدی

29- آراد زارعی

30- امیر مرادی 

31- الناز نبیئی

32- رحیمه کاتبی

33- الگا کوبیوک

34- سمیرا شبیری

35- محمد امین بیروتی

36- زهرا نقیبی

37- محمودجواد میانجی

38- علی جواهری

 39- مهدی تاجیک

40 - مهدی رضایی

41- ایمان آقابالی

42- سیاوش غفوری آذر

43- محمد صالحه

44- نسیم رحمانی اصل

45- آزاد کاوه

46- دلارآم داداش‌زاده 

47- سارا ممانی

48- رجا امیدبخش

49- سیاوش مقصودلو

50- پریا مقصودلو

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.