در حادثه آسیب سقف بخش سی‌سی‌یو بیمارستان زهک، آسیبی به کسی وارد نشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی رضا عسکری درباره وضعیت مراکز درمانی سه استان سیل زده سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان بیان کرد: خسارت جدی به مراکز درمانی سه استان سیل زده وارد نشده و اگر مشکلی وجود داشته رفع شده است. البته سیل بیشتر مناطق روستایی را درگیر کرده و در این مناطق معمولا خانه‌های بهداشت که آسیب پذیر هستند، دچار آسیب می‌شوند.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت ادامه داد: البته در روزهای گذشته، تصاویری از بخش سی سی یو یک بیمارستان در زهک که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زابل است در فضای مجازی منتشر شده بود که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه آسیبی به هیچ بیماری نرسیده و در زمان وقوع حادثه که سقف دچار آسیب شده بود، دستگاه‌ها و تجهیزات نیز خاموش بود.

وی افزود: استان‌های جنوبی به علت خشک بودن منطقه، معمولا در برابر سیل و بارش باران آمادگی لحظه‌ای ندارند و به طور مثال استان‌های شمالی به علت بارش مداوم باران در این مواقع آمادگی بیشتری دارند. به هر حال در حجم وسیع سیل و بارش باران، صدمات معمولا به ساختمان‌ها وارد می‌شود و اخلالی در روند خدمت رسانی ایجاد نمی‌شود. در عین حال، بخش‌های فنی دانشگاه‌های علوم پزشکی درگیر سیل در این سه استان فعال هستند.

عسکری درباره تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی که درگیر حادثه سیل در سه استان جنوبی هستند نیز اظهار کرد: هشت دانشگاه علوم پزشکی در مناطق سیل زده شامل سه دانشگاه در استان سیستان و بلوچستان شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر، چهار دانشگاه در استان کرمان شامل دانشگاه‌های کرمان، بم، جیرفت و رفسنجان و یک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درگیر هستند و خدمت رسانی می‌کنند. البته سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه نیز به عنوان معین آماده کمک رسانی هستند.

به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: امروز "سه شنبه" وزیر بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت به چابهار رفته اند و در حال بررسی وضعیت منطقه از نزدیک هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.