ذخایر خون مورد نیاز در مناطق سیل‌زده تامین شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سهیلا خسروی با اشاره به آخرین وضعیت میزان ذخایر خون در مناطق سیلابی اظهار کرد: به دلیل وقوع سیل و سرد شدن هوا میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون سراسر استان کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل ما فراخوانی در این خصوص و با هدف افزایش میزان مراجعه افراد جهت اهدای خون دادیم.
 
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر توزیع خون در مناطق سیلابی سیستان و بلوچستان نداریم و تمام نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را برطرف کرده ایم، اگر میزان ذخایر خون به زیر۳ روز برسد وضعیت بحرانی در استان اعلام می‌شود؛ به همین دلیل ما نیازمند اهدای خون مستمر افراد و افزایش آمار مراجعه کنندگان در سطح منطقه سیلابی هستیم، زیرا مصرف خون در سیستان و بلوچستان بالا بوده و این استان از وسعت بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: به دلیل مصرف بالای خون در سیستان و بلوچستان ما با کمبود خون مواجه هستیم و هنگامی که مشکلی مانند وقوع سیل در این استان ایجاد می‌شود ذخایر خونی در معرض خطر قرار می‌گیرد، شبکه خون رسانی کشور ۴۰۰ واحد خون ارسال کرده که همه آن‌ها را در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به خصوص مناطق سیلابی توزیع کرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خسروی  در پایان گفت: در حال حاضر تمام گروه‌های خون موجود است و ما صد در صد نیاز بیمارستان‌ها را پاسخگو هستیم، اما باید این میزان ذخیره خون را برای رفع نیاز بیماران حفظ کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.