بیماری‌های واگیر دار در مناطق سیل زده نداشته‌ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، گفت: شیوع بیماری‌های واگیردار همواره از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولان حوزه سلامت کشور بعد از وقوع سیل است، وزارت بهداشت و درمان به واسطه تجربیات حاصل از سیل‌های استان گلستان و لرستان، توانست با آموزش‌های لازم، بسیج تمامی امکانات بهداشتی و درمانی و با همکاری بسیاری از واحدهای  اجرایی چون هلال احمر مانع شیوع بیماری‌های واگیردار شود. 
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تجربه حاصل از سیل ابتدای سال 98 می‌تواند در این شرایط کنونی به کمک مجموعه وزارت بهداشت و دستگاه‌های خدمت رسان در سیستان و بلوچستان بیاید، هر چند محرومیت‌های بیشتری در حوزه بهداشت و درمان این مناطق وجود دارد و دولت باید همت و تلاش بیشتری  به کار بگیرد.

وی اولین گام برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار را دسترسی همه مردم به امکانات بهداشتی دانست و افزود: آموزش رعایت اصول بهداشتی به همه افراد مانع شیوع بیماری‌های واگیردار می‌شود. امیدواریم تجربیات گذشته به کمک دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت بهداشت و درمان بیاید. 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قربانی در پایان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری‌های واگیر دار در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم، ممکن است ابتلا به بیماری‌های واگیر دار به صورت موردی وجود داشته باشد که قابل کنترل است. امیدواریم با همین جدیت و همکاری میدانی از شیوع بیماری‌ جلوگیری کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.