دعاوی حقوقی سازمان انتقال خون با مصالحه حل شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وضعیت اموال تملیکی، پرونده‌های در دست بررسی و مختومه، مسائل حقوقی و قضائی، فعالیت‌های مشورتی و پیشگیرانه از مواردی بود که در گفتگوی مدیرعامل سازمان انتقال خون با سرپرست دفتر حقوقی سازمان، مطرح شد.

پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، ضمن تشکر از زحمات کارکنان دفتر حقوقی سازمان، گفت: شما با راهکارهای حقوقی باری از دوش سازمان بر می‌دارید و امنیت سازمان انتقال خون را فراهم می‌کنید.

وی به عدم شناخت کافی دست اندرکاران جامعه پزشکی نسبت به حقوق خود و بیماران اشاره و افزود: مردم از جنبه‌های مختلف حقوق خود آگاهی کافی ندارند و در حوزه‌های پزشکی و پرستاری نیز وضع همینطور است، اطلاع یافتن از کاربردی‌ترین راهکار حقوقی و انجام اقدامات پیشگیرانه که در تخصص همکاران دفتر حقوقی است، مانع از بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

عشقی گستره فعالیت این بخش را وسیع دانست و گفت: دقت، هوشیاری و تخصص همکاران این دفتر در چگونگی اجرای صحیح قوانین و آئین نامه‌های به کارگیری نیروهای داوطلب، رعایت موازین حقوقی در حمل و نقل خون و فرآورده‌های آن و تدوین دقیق پیوست حقوقی تفاهم نامه، مزایده، مناقصه و قراردادها سرنوشت ساز است زیرا با یک کلمه ساده می‌توان یک حق را واگذار یا آن را سلب کرد.

به گزارش مهر مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در پایان نقش مذاکره و مصالحه را در دعاوی مهم دانست و خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از شکایت مواردی که به اهدا کنندگان خون یا بیماران مربوط است با پیشگیری و مصالحه و حالت محترمانه رفع و رضایت شاکی به بهترین نحو ممکن جلب شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.