در گردشگری سلامت باید به مشتری‌مداری توجه کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید محمود طباطبایی در نخستین نشست مشترک روسای بیمارستان های دارای مجوز گردشگری سلامت و مدیران عامل شرکت های تسهیلگر دارای مجوز از وزارت بهداشت که در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: پزشکان ایرانی، از محل درآمدهای خود، بیمارستان های خصوصی را ساختند و این پزشکان، یکی از عوامل عمده اشتغال هستند به گونه ای که بیش از 100 هزار اشتغال پایدار در بخش خصوصی حوزه سلامت توسط جامعه پزشکی ایجاد شده است و جامعه پزشکی، پایبندی خود را به کشور و مردم ثابت کرده است.

مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت ادامه داد: باید بخش خصوصی را یار و یاور خودمان بدانیم و به آنها به دید رقیب نگاه نکنیم. مسئولان و مدیران دانشگاه ها باید نگرش خود را نسبت به بخش خصوصی، تغییر دهند و از بخشی نگری، پرهیز کنند چون بخش خصوصی و دولتی، فقط یک هدف دارد و آن هم ارائه خدمت سلامت به مردم ایران است.

وی از اجرای صحیح دستورالعمل های وزارت بهداشت برای تقویت بخش خصوصی، ارشادی بودن نظارت ها و بازرسی ها، عدم شاکی تراشی برای بخش خصوصی و تلاش برای هدف ارتقای سلامت مردم به عنوان راهکارهای تقویت گردشگری سلامت و بخش خصوصی یاد کرد و افزود: یکی از سیاست های کلان کشور، رهایی از وابستگی به بودجه حاصل از فروش نفت است و یکی از مواردی که می تواند در بودجه کشور نقش مهم و اساسی داشته باشد، اقتصاد سلامت و تقویت گردشگری سلامت است و باید موانع شرکت های تسهیل گر گردشگری سلامت، برطرف شود.

طباطبایی گفت: شرکت های تسهیل گر گردشگری سلامت باید بتوانند به راحتی و از طریق سامانه های الکترونیکی، امورات خود از جمله اخذ ویزا را به راحتی انجام دهند و از بیمارستان های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت تقاضا دارم که با توجه به استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور، خدمات ارائه شده نیز به صورت الکترونیک ثبت شود.

به گزارش وب‌دا مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در بخش خصوصی در پایان اضافه کرد: باید در گردشگری سلامت به مشتری مداری توجه کنیم و همانگونه که تمام تلاش یک صاحب مغازه یا صاحب هتل، جلب رضایت مشتری است، در حوزه گردشگری سلامت نیز علاوه بر انجام اقدامات علمی و پزشکی باید به رضایت گردشگران سلامت نیز توجه جدی داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.