ممنوعیت ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان شامل همه دارو‌ها و تجهیزات پزشکی بستری می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با تخلفات بیمارستان‌ها در ارجاع بیمار بستری به خارج از بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان و مراکز درمانی به هیچ عنوان نباید بیماران بستری را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع دهند.
 
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: از مردم و بیماران درخواست داریم حتما این قبیل موارد را با رئیس و مدیر بیمارستان مطرح کرده و پاسخ بخواهند، ممنوعیت ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان، شامل همه دارو‌ها و تجهیزات پزشکی بستری می‌شود؛ تهیه لوازم مصرفی مورد نیاز در ارائه خدمات سرپایی و ارجاع آن‌ها به خارج از مراکز درمانی بلامانع است، بیمارستان‌های کشور به هیچ وجه مجاز نیستند بیماران را برای تهیه نیاز‌های دارویی و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع دهند.
 
وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم خدشه‌ای به طرح تحول سلامت وارد شود، در مواردی از ارجاع بیمار بستری به خارج از بیمارستان که توسط مردم گزارش شده، برخورد قاطع صورت گرفته است، ارجاع بیمار بستری به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، باعث افزایش هزینه‌های بیمار و ایجاد بازار سیاه در کشور می‌شود. همچنین با ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان امکان خرید تجهیزات پزشکی و داروی تقلبی نیز افزایش پیدا می‌کند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حریرچی در پایان گفت: بر اساس طرح تحول سلامت، فرانشیز پرداختی بیماران بستری در روستا‌ها ۵ درصد و در شهر‌ها ۱۰ درصد است. در حالی که اگر بیمار از بیرون بخواهد دارو و تجهیزات پزشکی را تهیه کند، فرانشیز به ۳۰ درصد می‌رسد، در اکثر بیمارستان‌های کشور، زنجیره تامین برقرار است، در خصوص نوع برخورد با تخلفات بیمارستان‌ها و افراد متخلف، اگر عامدانه باشد، گروه‌های درمانی متخلف اخراج و مسئولان بالاتر آن‌ها نیز تعلیق از خدمت می‌شوند، مردم در صورت برخورد با ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان می‌توانند به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.