دولت هرچه سریع‌تر رئیس جمعیت هلال احمر را معرفی کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد همتی با اشاره به ضرورت معرفی هر چه سریع‌تر رئیس هلال احمر جهت ساماندهی کمک‌های مردمی برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، گفت: علی‌رغم اینکه هنوز رئیس هلال‌ احمر مشخص نشده اما مجموعه نهادها اعم از وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور، مدیریت بحران، نهادهای حاکمیتی و نیروهای نظامی در محل حاضر بوده و فعالیت خودشان را در سیستان و بلوچستان انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اگر هلال احمر مسئول مشخصی داشته باشد، فرآیند کمک‌رسانی و امدادرسانی بهتر انجام خواهد شد گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و فرد جایگزین را معرفی کند تا کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان به نحو بهتر و مناسب‌تری صورت بگیرد.

وی در خصوص اینکه آیا بازداشت رئیس سابق هلال احمر تاثیری در کاهش اعتماد عمومی داشته است؟ تصریح کرد: بنده معتقدم مردم خطای فردی را به حساب یک مجموعه نمی‌گذارند، از طرفی طرح تحقیق و تفحص از هلال احمر نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و طبیعتاً نتیجه آن پس از بررسی به اطلاع مردم و مسئولان ذی‌ربط برای پیگیری‌های بعدی خواهد رسید و مختلفان پس از شناسایی بر اساس قانون مجازات خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت همتی در پایان اضافه کرد: مجموعه هلال احمر متشکل از افراد داوطلب و اقشار مختلف جامعه بوده و سالیان سال است که به مردم خدمت می‌کند، بنابراین مردم خطای فردی را به مجموعه هلال احمر نسبت نخواهند داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.