سیاست‌های معاونت آموزشی تغییری نخواهد داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اکبر حق دوست با بیان اینکه نگهداری و حفظ استانداردهای آموزشی در شرایط ویژه ی روحی حاکم بر دانشگاه ها، و با توجه به کمبودها و محدودیت های اقتصادی کار آسانی نیست افزود با توجه به فرصت اندکی که داریم باید از اتفاقات ناگوار درس بگیریم و با نشاط و امید به خدای تعالی برای تعالی کشور عزیزمان گام برداریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، پیشرفت و حرکت روبه جلو، همدلی و هماهنگی در همه ی سطوح اعم از ستادی و دانشگاهی را می طلبد، تا حد امکان تلاش می کنیم تا استقلال دانشگاه ها در تصمیمات حفظ شود. لذا  به همه ی مسئولین دانشگاهی توصیه می کنم از اختیارات سطح بندی شده ای که به دانشگاه محل خدمتشان تخصیص یافته حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی افزود: لازم است اقدامات از لایه های نرم و فرهنگی سازمانی شروع بشوند و اگر در این راستا به انسجام و همدلی برسیم، زمینه ی انجام کارها و برنامه های سنگین تر مهیا خواهد شد، پایبندی به مسائل اخلاق و کرامت انسانی یک مسیر بی نهایت است که باید سعی کنیم بیشتر در رفتارهایمان متبلور شود تا زمینه ی کارهای مشارکتی تقویت شود.

حق دوست با بیان اینکه افزایش تعاملات و ارتباط ها نیز باعث افزایش نگاه مشارکتی و اخلاق مدار می شود خاطرنشان کرد: علیرغم تحلیل های بسیار عمیقی که در معاونت آموزش وزارت بهداشت انجام می شود اما گاهی به دلیل ضعف برخی از پارامترهای مشترک با برخی نهادها در مدل سازی، ضعیف عمل شده است که این مشکل جز با همکاری و هم فکری معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها که در بطن امور هستند برطرف نخواهد شد، صدای دانشجویان و اساتید را متبلور خواهیم ساخت تا با کمک ایشان راهکارهای مناسبی برای انتقادهای سازنده شان بیابیم.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تفاهم نامه ای که روسای کلان مناطق آمایشی با معاونت آموزشی در زمینه برآورد نیروی انسانی داشته اند تصریح کرد: هدفمند کردن توسعه ی کمی دانشگاه ها نیز مسئله ی مهمی است. از طرفی ظرفیت ها افزایش یافته  و از سوی دیگر روزبه روز روند پذیرش داوطلبین برای پر کردن صندلی ها روبه کاهش است لذا باید مسئولین حوزه ی معاونت آموزشی هر دانشگاه با تفکر و تدبر عمیق، نقشه ی راه توسعه ی دانشگاه خود را رقم بزند تا به طور کامل و هدفمند، ماموریت محوری اشاعه یابد و این مهم در سایه ی روابط دوستانه و صمیمانه بین دانشگاه های کلان منطقه رخ می دهد.

وی اظهار کرد: دست یابی به توسعه و حرکت روبه جلو تنها با فعالیت گروهی محقق خواهد شد و معاونین آموزشی دانشگاه ها هسته ی مرکزی استحکام بخشی به کلان مناطق آمایشی هستند که نقش کلیدی را در تفاهم، گفتگو، برنامه ریزی، توسعه ی کلان منطقه و همدلی خواهند داشت؛ لذا این همدلی و همراهی و احترام در لایه ی فرهنگی و حفظ صیانت و شان انسانی در لایه ی ساختاری، نقشه ی راه حرکت به جلو و همگرایی علوم خواهد بود که باید تلاش کنیم گروه ها با این ترمینولوژی و ادبیات آشنا بشوند.

حق دوست به بررسی اهمیت رشته های کارشناسی پرداخت و افزود: باید تلاش شود آموزش در این سطح و حتی ریزترین سطوح آموزش به بالندگی برسد و توجه به فلوشیپ ها و فوق تخصص ها ما را از توجه به آنها غافل نکند؛ لذا عناصر تاثیرگذار در این حوزه مدیران گروه، بخش ها و اساتید گروه ها هستند که دغدغه مندی آنها مکمل نامه ها، دستورالعمل ها و ابلاغ ها خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: 2 مسیر در معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی خواهد شد، اول شفاف سازی که پیشگیری از بروز برخی تخلفات، فسادها و اشکالات را درپی خواهد داشت و زمینه ساز افزایش عدالت و سرمایه ی اجتماعی دانشگاه، اعضای هیئت علمی و مسئولین خواهد بود و نکته ی بعد تکمیل بسته ی سوم از مجموعه بسته های تحول آموزش یا همان آموزش پاسخگو است.

به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: در بعد اول بسته ی آموزش پاسخگو که تطابق کوریکولوم های آموزشی با نیازهای جامعه است کارهای بسیار خوبی انجام شده و البته هنوز امکان گسترش آن وجود دارد اما لازم است در بعد دوم که دغدغه مندسازی دانشجویان و اعضای هیئت علمی می باشد بیشتر فعالیت کنیم چون تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه، درگیر شدن این عزیزان با معضلات جامعه و ارائه ی راهکار توسط آنها است. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.