بیشترین اهداکنندگان خون کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵ سال هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سازمان انتقال خون درباره آن بسیار حساسیم،  بحث مشارکت جوانان است، گفت: از جوانانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده‌اند، می‌خواهیم که به صف اهداکنندگان خون بپیوندند. باید توجه کرد جوانانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، ‌می‌توانند در کنار اقداماتی چون دیپلم گرفتن، دریافت گواهی‌نامه و... اهدای خون را هم آغاز کنند.

وی با اشاره به ترکیب سنی اهداکنندگان خون در کشور افزود: ۱۷ درصد اهداکنندگان خون در کشور افراد دارای سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی هستند. ۳۸ درصد از آنها بین سنین ۲۶ تا ۳۵ سالگی قرار دارند،  ۲۷ درصد از اهداکنندگان خون در سنین ۳۶ تا ۴۵ سال هستند و ۱۵ درصد از آنها نیز بین ۴۶ تا ۵۵ سال دارند. همچنین سه درصد از اهداکنندگان خون در کشور در سنین بین ۵۶ تا ۶۰ سال قرار دارند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: بنابراین بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵ سال هستند، باید توجه کرد که مشارکت جوانان یکی از موضوعات مهم در اهدای خون محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا حاجی‌بیگی در پایان گفت: افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند باید دو شرط را داشته باشند؛ یکی اینکه سن‌شان بالای ۱۸ سال بوده و دوما وزن‌شان بالای ۵۰ کیلوگرم باشد. در حین مراجعه نیز افرادی که برای بار اول جهت اهدای خون مراجعه می‌کنند، باید کارت ملی همراهشان باشد. افرادی هم که اهداکننده مستمرند کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.