اجرای کامل سیستم ارجاع و راهنمای بالینی عاملی برای کاهش مصرف داروست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به اینکه میزان مصرف دارو در ایران از میانگین مصرف جهانی بالاتر است، گفت: ارزان بودن و فرهنگ عمومی نادرست مصرف دارو از دلایل اصلی مصرف بالای دارو در ایران است. دارو علی رغم اینکه آلام جسمی مردم را برطرف می‌کند اما مصرف غیر متعارف و خودسرانه آن عاملی برای ایجاد مشکلات جسمی و تهدید سلامتی مردم است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: نظارت به تنها رافع مشکلات ناشی از مصرف بالای دارو در ایران نیست، باید به مردم توضیح داده شود که مصرف دارو به ویژه انتی بیوتیک‌ها باید بر اساس تشخیص صحیح و علمی بیماری باشد.

وی افزود: داروخانه‌ها نباید آنتی بیوتیک‌ها را بدون نسخه در اختیار افراد قرار دهند، برخی افراد به دلیل گران بودن ویزیت‌ پزشکان خودسرانه به داروخانه‌ها مراجعه و درخواست دارو می‌کنند، از این رو برای کنترل مصرف خودسرانه دارو باید چهار چوب مشخصی برای فروش دارو تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قربانی در پایان گفت: نظارت بر نسخه‌نویسی‌ها رافع مشکلات ناشی از مصرف بالای دارو نیست، معتقدیم اکثر پزشکان در چهارچوب علمی و براساس تعهد و نیاز بیمار دارو تجویز می‌کنند، از این رو نباید این مشکلات در نسخه نویسی پزشکان دیده شود، بی‌تردید اجرای کامل سیستم ارجاع، راهنمای بالینی و تهیه گایدلاین‌ها موجب کاهش و کنترل مصرف دارو می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.