تداخلات حرفه‌ای در حوزه فیزیوتراپی سالهاست مورد انتقاد مسئولان مرتبط است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد موذن زاده گفت: دخالت ها در کار فیزیوتراپیست ها به ویژه در مورد افراد خارج از گروه پزشکی، انجام می گیرد و مشکلات در این زمینه خیلی حاد است.

وی افزود: مردم هنگام دریافت درمان های فیزیوتراپی به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنند، بویژه زمانی زمانی که مردم می خواهند خدمات فیزیوتراپی را خارج از مراکز درمانی شناخته شده و رسمی دریافت کنند باید از صلاحیت حرفه ای درمانگر خود مطمئن باشند بویژه زمانی که لازم است که این خدمات را در خانه دریافت کنند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: مردم حتما باید از درمانگران فیزیوتراپی، کارت عضویت این انجمن یا کارت عضویت سازمان نظام پزشکی را مطالبه کنند و مطمئن شوند که فردی که ادعای ارائه خدمات درمانی فیزیوتراپی را دارد حتما فیزیوتراپیست باشد، دخالت برخی افراد بویژه دانش آموختگان تربیت بدنی در حوزه فیزیوتراپی سالهاست که مورد انتقاد مسئولان حوزه فیزیوتراپی کشور است.

به گزارش ایرنا موذن‌ زاده در پایان گفت: فیزیوتراپی یکی از شاخه های توانبخشی است که به باز توانی عملکرد صحیح عضلات کمک کرده و بیماری های مرتبط با آن را درمان می کند، فیزیوتراپیست ها با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی، روانی "سایکولوژیکی" عاطفی و اجتماعی افراد کمک می کنند تا کیفیت زندگی آنها افزایش یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.