واکسن آنفلوآنزای فصلی تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی قانعی در خصوص اقدامات ستاد توسعه زیست فناوری جهت تولید داخلی مواد دارویی، افزود: در این برنامه اقدام به تولید داخلی ۱۳۵ دارو، واکسن، مواد اولیه و حد واسط دارویی شده است. جزئیات این برنامه به این شرح است:

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: منابع تامین شده برای اجرای برنامه ۱۳۵ قلم داروی اولویت‌دار با بیشترین میزان ارزبری، از طریق صندوق توسعه ملی بوده است که در این راستا ۴۴ محصول که دارای بیشتری میزان ارزبری بوده، مورد حمایت این صندوق قرار گرفت، این تعداد محصول شامل داروهای بیولوژیک و مواد اولیه دارویی می‌شود که میزان ارزبری سالانه این اقلام ۱۵۶.۵ میلیون دلار برآورد شده است.

وی با اشاره به تعیین نقشه راه با همکاری سازمان‌های ذی ربط برای اجرایی‌سازی برنامه‌های ستاد توسعه زیست فناوری افزود: اصلاح سیاست‌های سازمان غذا و دارو در جهت تسهیل فرآیندهای تولید در مقابل واردات شامل اعطای مجوزهای لازم برای تولید و واردات و تسهیل‌گری و رگولاتوری در جهت توسعه داخل از جمله سیاست‌های حمایتی در حوزه سازمان غذا و دارو است.

قانعی اصلاح سیاست‌های سازمان غذا و دارو در قیمت‌گذاری به نفع تولید داخل، تشویق صادرات محور کردن شرکت‌ها، حمایت از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در زمینه تولید مولکول‌های جدید و سیاستگذاری در جهت کاهش قیمت تمام شده تولید در کشور را از دیگر سیاست‌های این ستاد با سازمان غذا و دارو نام برد و گفت: اعطای تسهیلات قابل تبدیل به سهام، وام قرض‌الحسنه و وام با نرخ ترجیحی برای توسعه تولید داخل، سرمایه‌گذاری خطرپذیر در پروژه‌های تولید و تحقیق و توسعه، حمایت از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید مولکول‌های جدید، اخذ معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تولیدکننده و تسهیل سرمایه‌گذاری مشترک از سیاست‌های حمایتی در حوزه معاونت علمی تعریف شده است.

به گزارش ایسنا دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در پایان اضافه کرد: علاوه بر آن برخی از واکسن‌های انسانی توسعه دانش فنی داده شده است. این واکسن‌ها تا پایان سال جاری رونمایی می‌شوند و تا ۱۴۰۰ به بازار عرضه خواهد شد. از آن جمله می‌توان به واکسن آنفلوآنزای فصلی اشاره کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.