انعقاد تفاهم‌نامه تربیت نیروی انسانی در ۱۰ کلان منطقه آموزش پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر احمد اخوان ضمن بیان این مطلب به تشریح جزییات انعقاد تفاهم‌نامه تربیت نیروی انسانی در ۱۰ کلان منطقه آموزش پزشکی اشاره و اظهار کرد: برآوردهایی در زمینه تربیت نیروی انسانی انجام شده که بر اساس آن بدانیم تا سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۸ کشور ما به چه رشته ها و چه میزان نیروی انسانی نیاز دارد. خوشبختانه این نیازها در سطح کشوری و در ۱۰ کلان منطقه کشور مشخص شده است اما تلاش می کنیم با انعقاد تفاهم نامه‌، هر کلان منطقه‌ای مشخص کند که چه تعداد نیرو را در چه رشته هایی تربیت خواهد کرد.

وی افزود: با انعقاد این تفاهم نامه تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هدفمند،‌ منطبق با نیاز کشور و مطابق برنامه کلان مناطق خواهد شد و هر دانشگاهی بدون هدف اقدام به پذیرش دانشجو نخواهد کرد و در حال حاضر تفاهم نامه در سطح کلان مناطق منعقد شده و تا پایان سال این برنامه اجرایی خواهد شد.

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: استمرار پیگیری امور مربوط به بسته توسعه و ارتقای منابع و زیرساخت های آموزشی علوم پزشکی در سطح ستادی، دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا اخوان در پایان گفت: باتوجه به برنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر بازنگری بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در ابتدای دولت دوازدهم، کارگروه هایی برای بازنگری این بسته ها تشکیل شد و یکی از این کارگروه ها نیز برای بررسی بسته توسعه و ارتقای منابع و زیرساخت های آموزش علوم پزشکی بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.