بیمه‌ها آموزش بیماران دیابتی را پوشش دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسدالله رجب در چهارمین دوره بازآموزی منطقه‌ای مراقبت از دیابت در کرمان اظهار داشت: در بحث دیابت، از نظر دانش وضعیت مطلوبی داریم اما این دانش در عمل پیاده‌سازی نشده است، پزشک باید بیمار دیابتی را به خوبی بشناسد و با فرهنگ بیمار آشنا شود تا بتواند درست تصمیم بگیرد.

رییس انجمن دیابت ایران ادامه داد: درواقع، آموزش هم باید تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد و این، یک اصل در کنترل دیابت افراد است، برای کنترل قند بیماران دیابتی باید از داروهای تولید داخل استفاده کنیم، قیمت انسولین در کشور ما مناسب است و از نظر کیفیت هم مشکلی نداریم.

وی افزود: با وجود به کارگیری انواع داروها، هنوز ۸۰ درصد دیابتی‌های تحت درمان، قند خون مطلوبی ندارند، بیمار دیابتی باید با پزشک خود حرف بزند، ۹۹ درصد درمان، به عملکرد خود فرد دیابتی بستگی دارد و این در حالی است که ۸۰ درصد بیماران دیابتی ما از کنترل مطلوبی برخوردار نیستند.

به گزارش ایرنا رجب در پایان گفت: ۳۰ درصد از بیماران دیابتی در کشور، به راحتی قند خونشان کنترل می‌شود و باید با آموزش مناسب برای ۷۰ درصد دیگر برنامه‌ریزی کنیم تا اینگونه، سرمایه‌ها به هدر نرود، انجمن دیابت ایران حدود ۳۰ سال است که تشکیل شده و طی این مدت همواره بر اصل آموزش، تاکید داشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.