ایجاد همگرایی برای رفع مشکلات کسب و کار دانش آموختگان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایت در دومین همایش همگرایی علوم پایه پزشکی اظهار کرد: این دومین همایش همگرایی در علوم پایه پزشکی است که از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است؛ یکی از وظایف اصلی فرهنگستان دیده بانی و نگاه پیشتازانه به مسائلی است که ممکن است سازمان‌های اجرایی امروزی ما به آن‌ها توجه کمتری داشته باشند. 

رئیس همایش همگرایی و مسئول زیرگروه همگرایی فرهنگستان علوم پزشکی تهران ادامه داد: بحث همگرایی یکی از موضوعاتی است که فرهنگستان علوم پزشکی به صورت یک زیر گروه به آن پرداخته است، بحث اصلی این همایش در حوزه علوم به صورت عام و در حوزه علوم پایه پزشکی به طور خاص این است که نیاز‌های جامعه امروزی با سیستم کلاسیک فعلی جوابگوی افراد نیست. تاکنون از سیستم کلاسیک فعلی که تک رشته‌ای بوده استفاده‌های زیادی کرده‌ایم، اما امروزه نیاز‌های جامعه فراتر از آنچه که فکر می‌کنید، رفته است.

وی افزود: آسیب شناسی‌هایی که در بحث دانش آموختگان داریم، این هشدار را به ما می‌دهد که به دنبال راه حل‌های جدیدی باشیم. اگر با همین سیستم‌ فعلی ادامه دهیم، دانش آموختگان ما در کسب و کار‌های نوین موفق نخواهند بود؛ بنابراین آموزش‌های ما هم باید به صورت میان رشته‌ای و علوم‌های مختلف دست به دست هم بدهند تا در این راه موفق‌تر باشند، امروزه تمام محصولاتی که در بحث پژوهش و فناوری مطرح هستند و یا معضلاتی که در جامعه وجود دارند به تربیت، آموزش و حتی پژوهش‌هایی به روش جدید، نیازمند هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رضایت در پایان گفت: همه این موارد تحت سه لایه مورد بحث قرار می‌گیرند؛ لایه اول ترویج همگرایی است که باید مورد شناخت قرار بگیرد؛ دوم نهادسازی این موارد بوده که باید سازماندهی داده شود و در آخر اجرایی شدن تغییرات یا قوانین جدید است، در این همایش مسئولان زیادی از سازمان‌های مختلف کشور به ویژه هیئت علمی بیش از ۲۰ دانشگاه، برای اجرایی کردن این سه لایه حضور پیدا کرده اند، امیدواریم این همایش به یک نتیجه و جمع‌بندی مناسبی برسد تا در اختیار ذی‌نفعان اصلی قرار بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.