مراجع قضایی و حقوقی با مدعی طب اسلامی برخورد کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از طرف جامعه دانشگاهی و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این اقدام سخیف، جاهالانه و غیر منطقی را که نمادی از ترویج جهالت مدرن و خرافه‌گری و سیاه‌نمایی چهره مشعشع فقه پویای تشیع می‌باشد را قویا تقبیح و محکوم می‌نماییم.

وی افزود: بدیهی است چنین اقدامات نابخردانه‌ای که نشات گرفته از جهل فردی که در بستری از خصلت جاه‌طلبانه بیمارگونه شکل گرفته است، به هیچ عنوان نمونه‌ای از نگاه مترقی اسلامی به ترویج دین و ارج گذاشتن به عالم و علم پروری نمی‌باشد؛ در حالی که در آموزه‌های قرآنی ما جایگاهی بس رفیع برای عالمان ترسیم شده است، چنین رفتارهای ضد علمی، نمادی از قلوب مریض است که درمان ناپذیری آنها در قرآن هم مورد تاکید قرار گرفته است.

زالی ادامه داد: در شرایطی که کشور در حال پیشرفت‌های سترگ علمی است و دانشمندان ایران زمین به خصوص جامعه نجیب و فرهیخته پزشکی شجاعانه و سرافرازانه قلل علمی را فتح می‌کنند و امروز شاهد پیشرفت‌های حیرت انگیز سترگ جامعه پرتلاش و خدوم پزشکی کشور هستیم و نگاه جهانی به پیشرفت‌ها و تحولات جهش گونه علمی و آکادمیک ایران معطوف شده است، چنین رفتارهایی جز آسیب و خسران برای منافع ملی کشور چیز دیگری به بار نخواهد  آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: لازم به ذکر است که در بین جامعه پزشکی کتاب ماخذ اصول طب داخلی هاریسون که از قدیمی‌ترین ماخذهای پزشکی در حوزه طب داخلی است و مورد استفاده پرشمار دانشجویان پزشکی و دستیاران در سراسر  دنیا می‌باشد، به عنوان یکی از منابع قابل اتکا، اصیل، جامع‌الاطراف و بهره‌مند از یافته‌های نوین علمی در مجامع علمی جهانی شناخته شده است. به آتش کشیدن چنین کتاب ماخذی که از یک جایگاه ممتاز معنوی در بین آحاد پزشکی جهان برخوردار است، ضربه مهلکی به مبانی دیپلماسی عمومی خواهد زد و می‌تواند چهره‌ای غیرواقعی از ایران در نزد دیگران ترسیم نماید.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: به دلیل اهمیت این اقدام جاهلانه در آسیب زدن به منافع عمومی ملی کشور، لازم است در اسرع وقت نهادهای امنیتی و قضایی و حقوقی کشور وارد عمل شده و با طراحی اقدامات تنبیهی و حقوقی مقتضی جبران مافات نمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.