آتش‌زدن کتاب پزشکی اقدامی ناپسند و نسجنیده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس رفعتی با اشاره به کلیپ سوزاندن کتاب پزشکی توسط حجت الاسلام تبریزیان گفت: آیت‌الله اعرافی در این زمینه بیانیه‌ای صادر کردند و نسبت به این مساله واکنش نشان دادند.

وی افزود: حوزه نسبت به این مساله واکنش جدی نشان داد ولی معتقدم که خیلی نباید این مباحث را بازتاب بدهیم چون آقای تبریزیان قطعا کار نادرستی کرده است و اگر این مساله را بازتاب دهیم به نشر بیشتر این کار اشتباه کمک می‌شود، حوزه این عمل را به همراه علما به شکل جدی محکوم کرده است ولی بازهم بیان می کنیم که این مساله نباید چندان نشر داده شود.

سخنگوی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: بحث این است که بر فرض اینکه ما طب اسلامی داشته باشیم یا نداشته باشیم ولی آتش زدن کتاب یک اقدامی ناپسند و نسجنیده است و بدون تردید اصلا قابل قبول برای حوزه و رحانیت نیست.

به گزارش ایسنا رفعتی در پایان گفت: حوزه‌های علمیه تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه دارد و حالا اگر در آن کتاب یک سری داروهایی است که به تعبیر تبریزیان حرام است باز هم یک بحث دیگری است که باید استدلال شود و اثبات کرد که این ها داروهای مضر هستند و نباید با اقدام ناشایست کاری کنیم که در مجامع علمی موجب وهن حوزه و روحانیت است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.