ساخت دومین بیمارستان فوری در چین این بار در ۱۵ روز
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بیمارستان جدید با نام بیمارستان "لیشن شان" دومین بیمارستان این شهر خواهد بود که بیماران آلوده به ویروس کرونا را پذیرش می کند پیش بینی می شود این بیمارستان در عرض دو هفته ساخته شود.

دولت محلی ووهان اواخر هفته گذشته اعلام کرد یک بیمارستان هزار تختخوابی سیار با مساحت ۲۵ هزار متر مربع در ظرف ۱۰ روز احداث می کند این بیمارستان قرار است هفته آینده به بهره برداری برسد این بیمارستان مشابه بیمارستان "شیایو تانگشان" است که سال ۲۰۰۳ برای درمان بیماران مبتلا به سارس در پکن ساخته شد.

به دنبال شیوع گسترده بیماری مرگبار سارس در چین در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی که جان دهها نفر را گرفت، یک بیمارستان برای مداوای مبتلایان در شهر پکن در مدت ۶ روز و هفت شب ساخته شد.

این بیمارستان در منطقه چانگ پینگ در حومه شهر پکن و در مساحتی به میزان ۲۵ هزار متر مربع توسط ارتش چین ساخته شد بعد از ساخت این بیمارستان ۶۸۰ نفر از مبتلایان سارس به سرعت در آن بستری شدند که فقط ۸ نفر آنها جانشان را از دست دادند.

ساخت دو بیمارستان فوری در مدت زمان ۱۰ روزه و ۱۵ روزه در ووهان، با هدف کاهش فشار بر روی سایر بیمارستان های این شهر صورت می گیرد.

احداث فوری این دو بیمارستان در شرایطی است که این کشور در تعطیلات سال نوی چینی بسر می‌برد با این حال قرار است بدون توجه به تعطیلات، چین از تمام امکاناتش برای ساخت این دو بیمارستان استفاده کند.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که ۱۲۷۹ نفر به این ویروس مرموز مبتلا شده اند و ۴۱ نفر نیز جانشان را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که ۲۹ استان و منطقه چین به این ویروس مبتلا شده اند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.