لزوم شفاف‌شدن مسیر درمان بیماران خارجی در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا عسگری با اشاره به وضعیت گردشگری سلامت در کشور، گفت: حوزه توریسم سلامت می‌تواند به عنوان بازوی قدرتمندی برای اقتصاد کشور عمل کند. به ویژه در شرایطی که تحریم‌ها بسیاری از حوزه‌ها را نشانه گرفته‌اند، مسلماً بحث گردشگری سلامت قادر است کشور را از برخی بحران‌های اقتصادی نجات دهد.

مدیرکل اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه دلالان، گردشگری سلامت کشور را مجالی برای سوداگری خود یافتند و باعث آشفتگی این صنعت هستند، بنابراین تغییر مسیر در ادامه راه یک ضرورت انکارناپذیر جهت شفافیت هرچه بیشتر است. حال تغییرات را باید از وزارت بهداشت و بیمارستان‌های تابعه آن، ‌شروع کنیم. یکی از تغییرات این است که توانمندی بیمارستان‌ها در ارائه خدمت را هر چه بیشتر افزایش دهیم تا خدمات با کیفیت بالا ارائه شوند.

وی افزود: وقتی یک گردشگر سلامت با سطح انتظار خاصی وارد کشور می‌شود، باید انتظاراتش برآورده شود. به همین علت استانداردهای اعتباربخشی سختگیرانه‌تری اعمال و انتظارات جدیدی اضافه شد. از جمله اینکه بیمارستان‌های فعال در این عرصه باید سایت اطلاع رسانی پویا داشته و کارشناسان آگاه به زبان‌های خارجی در این بیمارستان‌ها حضور داشته باشند. همچنین سایت این بیمارستان‌ها باید مسیر درمان را از ابتدا تا انتها مشخص کند. کف انتظار این است که مسیر درمان بیمار در بیمارستان‌ها شفاف باشد. در عین حال بیماران خارجی باید به طور دقیق در سامانه‌های موجود ثبت شوند.

عسگری گفت: باید توجه کرد که واقعیت این است که هم از نظر کیفیت کادر درمان و هم از نظر تجهیزات پزشکی، نه تنها هیچ کمبودی نداریم، بلکه از بسیاری از نقاط دنیا وضعیت‌مان در این حوزه‌ها بهتر است. بنابراین امکانات لازم وجود دارد، اما باید ارائه خدمات به نحوی باشد که برای بیمار خارجی اعتماد حداکثری ایجاد شود، ایران در زمینه ارائه خدمات گردشگری سلامت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، به همین دلیل است که با وجود همه مشکلاتی که در عرصه تبلیغاتی برای کشور ایجاد کرده‌اند، اقبال گردشگران سلامت و بیماران خارجی برای دریافت خدمات درمانی در کشورمان زیاد است.

مدیرکل اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: این آبرو را در حوزه سلامت آسان به دست نیاورده‌ایم، بلکه در قرون مختلف و با تلاش دلسوزان این عرصه ایجاد شده است. بنابراین سختگیری‌هایی در این حوزه صورت گرفت تا سطح خدمات بیمارستان‌های فعال در زمینه جذب بیمار خارجی بالا رود. تمام تلاش ما این است که در حوزه گردشگری سلامت با آبرو و قدرتمند ظاهر شویم.

وی اظهار کرد: با اینکه شرکت‌های تسهیل‌گری گردشگری سلامت تنها چند ماه است که ایجاد شده‌اند، اما شاهد هستیم که کیفیت خدمات توریست درمانی در کشور به مراتب بهتر شده و اتفاقات کم نظیری رخ داده است. روسای بیمارستان‌ها باید با شرکت‌های تسهیلگر سلامت تعامل کنند تا از نیازهای یکدیگر آگاه شوند و این مسیر را با هم طی کنند.

به گزارش ایسنا عسگری در پایان اضافه کرد: باید بپذیریم که توریستی که در حوزه سلامت خدمات دریافت می‌کند با یک توریست طبیعی یا تاریخی تفاوت دارد. بنابراین ضروری است که شرکت‌های تسهیل‌گر سلامت هرچه بیشتر توسعه یابند. در عین حال از همه دست اندرکاران خدمات گردشگری سلامت اعم از شرکت‌های تسهیل‌گر، بیمارستان‌ها، وزارت امور خارجه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام پزشکی، اتاق بازرگانی که در این مدت به ما کمک کرده‌اند، می‌خواهیم که همکاری‌ها را در این زمینه با وزارت بهداشت افزایش دهند تا مسیر را بهتر طی کنیم و با تعامل بیشتر بتوانیم شاهد ارتقای بسیار چشمگیر کشور در حوزه گردشگری سلامت که یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی کشور است، باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.